Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

"Ja han ser bare på TSH. Vil du si at T4 er like viktig? Jeg syns den er lav, på rundt 12."

Vel, jeg må si det helt anderledes.
    TSH er helt uten betydning - T4 betyr alt.

TSH er et hormon som lages i hjernen og dette har kun en eneste oppgave.
    Det sendes ut i blodet og for å ta imot hormonet MÃ… mottakeren ha motakerceller for nettopp dette. Og det er kun ett sted i kroppen som har slike celler - og det er kjertelen Thyreoidea.

Hos de fleste av oss er denne død og borte. Kroppen fjerner slike ting som ikke virker.

T4 derimot er et lager av forhormoner som blir til stoffskiftehormoner (T3)
    Så det er T3 som er viktig - eller rettere sagt : den delen at T3 som ikke er bundet til proteiner og som kalles fritt T3 (fT3)
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Han har aldri tatt med Fritt T3 på mine blodprøver engang. En gang ba jeg selv at sekretæren måtte skrive den på. T4 er litt lav, T3 tror jeg ligger innenfor grensen.

Men jeg tror ikke skjoldbruskkjertelen min er ødelagt.

Han sier hvertfall at jeg kan bli frisk igjen og kanskje kutte ned på medisinen igjen.

Han sa dessuten at man ikke trengte å øke om man ble gravid, så jeg begynner å bli litt bekymret for kompetansen til denne legen.
    Han spurte igjen om jeg har vært å lest om det. ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Stoffskiftehormonene fordobles jo iløpet av et svangrskap har da iallfall jeg lest.
    "Han spurte igjen om jeg har vært å lest om det" - er han redd for at du skal vite for mye ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn