Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
Tråd: Opprør
-
16-11-13, 15:57 #21
Sv: Opprør
Jeg er på Facebook. Jeg er der i håp om dialog med kollegaer, kunne delta i skikkelige sinte og oppilnede diskusjoner innimellom, flire litt av noe morsomt, eller bli gjort oppmerksom på en interessant artikkel fra en nettavis jeg ikke har lest. Det er lite av slikt. Det er gjerne de samme prisverdige menneskene som starter diskusjoner som dør raskt ut. Hva er det folk deler på Facebook? Hvilke deler av livet sitt er det de deler med sine 50, 100, 500 eller 2000 venner? Videoer av søte katter blant annet
Jeg teller hele tiden på knappene om jeg skal vekk derfra. Det ser ut som om folk har puttet hodet i en boks, tattt ut hjernen og blitt en annen en de er. Eller er de slik at når de har fri så det å se på søte kattevideoer det beste i hele verden? Jeg høres kanskje elitistisk ut nå, men for meg er Facebook mer og mer forstemmende. Når også ammende kvinner blir fjernet, så blir det så langt borte fra det virkelige livet som vi kan komme
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-11-13, 17:31 #22
Jeg er også på facebook. Ser det samme som du.

Vel jeg har perioder hvor jeg ikke er innom for da er jeg så lei.
Hvorfor er det slik at folk er så forsiktig. Jeg har tenkt at vi skal være så politisk korrekte her i landet og alle er usikker på om de er innfor boksen når de snakker/skriver.
Da velger de å dele katter istedet for å si noe galt. For hva kan ikke en kverulant snu et utsagn ti.
Vel det er hva jeg tror
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
16-11-13, 18:22 #23
Jeg vil nævne tre eksempler på, hvorfor Det Åbne Internet er Facebook overlegent, når det gælder spredning af oprørsk information: 1. Sonjas Stoffskifteforum; 2. Armour Thyroid; 3. Bogen "Og så må du ikke stille spørsmål" af Per Egil Hegge.
1. Jeg ved ikke hvordan de mange danskere har fundet Sonjas Stoffskifteforum i 2009 og fremdeles, men det ville ikke undre mig hvis nogle gjorde det direkte eller indirekte fordi jeg har postet informationer om forummet på det danske internet allerede tilbage i 2006. Den information står fortsat tilgængelig for alle, på min danske hjemmeside og har pr dags dato været læst 187.033 gange. Det er et enormt tal for et lille land som Danmark, særlig omregnet til håb...
Gennem flere år har der ikke været andre danske netsteder, som har informeret om forummet. Havde jeg postet denne information på Facebook, ville den med garanti ikke være spredt mellem 187.033 personer, og du ville ikke have fundet ud af at forummet eksisterer, idet der heller ikke ville være den synergieffekt som i virkeligheden spreder rygter effektivt. Alle oplysninger om forummet ville befinde sig udenfor søgemaskinernes rækkevidde, og kun dem på Facebook, ville måske få nys om at forummet findes, mens alle andre hypothyroide udenfor Facebook ville gå uvidende om, at der findes et netsted hvor de kan få hjælp.
2. Så har vi information om andre lægemidler til behandling af lavt stofskifte... end de syntetiske: Armour Thyroid. I Norge skrev folk dengang kun her på forummet om Armour Thyroid. Samme var ikke tilfældet i Danmark. I Danmark var Armour Thyroid ikke nævnt med et eneste ord, ikke på et eneste netsted. Ikke før, jeg har postet information om Armour Thyroid første gang i 2006 i samme tråd, jeg har oprettet for at sprede rygtet om Sonjas Stoffskifteforum, og senere har jeg postet tråden "Armour Thyroid for dummies" i 2009, hvilken var den eneste kilde til spredning af danske ord om Armour på daværende tidspunkt.
"Armour Thyroid for dummies" blev læst pr d.d. 152.875 gange. Sammenlægger man spredningen af information om Armour fra bare disse to tråde - har jeg via min hjemmeside spredt rygtet ud så ordet "Armour Thyroid" blev læst mindst 340.000 gange + gentagelser af ordet i teksterne. Havde jeg postet denne information på Facebook, ville den med garanti ikke blive spredt mellem 187.033/340.000 personer, og de fleste ville ikke have fundet ud af at Armour Thyroid fandtes, idet der heller ikke ville være den synergieffekt som i virkeligheden spreder rygterne effektivt. Alle oplysninger ville befinde sig udenfor søgemaskinernes rækkevidde, og kun dem på Facebook, ville måske få nys om Armour, mens alle andre ville gå uvidende om, at der findes alternativer til syntetisk T4.
I parentes bemærket, har jeg allerede tilbage i 2007, for første gang kontaktet Glostrup Apotek med spørgsmål om magistral produktion af Thyroid-mediciner, vedhæftet information om Armour Thyroid. Den gang var svaret, at det kendte de ikke, men det kom de til øjensynligt, siden Thyreoid-Glostrup nu er i magistral produktion og jeg bilder mig ind, at jeg var den første som har gjort Glostrup Apotek opmærksom på Thyroid-mediciner, og mulighed for at skabe et marked for det, fordi timeline for begivenheder der gik forud er følgende....
.... først læste jeg om Armour her på forummet; så læste jeg om Armour ude på det engelsktalende Internet; så skrev jeg om Armour på min danske hjemmeside for første gang i Danmark; så skrev jeg til Glostrup Apoteket der sikkert derefter også gik på Internettet for mere information; så læste mange mennesker i Danmark det jeg skrev om Armour på min hjemmeside; så begyndte nogle af dem at rende deres læger på døren med ønsker om at blive behandlet med Thyroid-tabletter; så begyndte enkelte læger at efterspørge Thyroid-tabletter til deres patienter i udlandet - fortrinsvis i Tyskland; så fandt Glostrup Apotek ud af at de alligevel sagtens kunne fremstille Thyroid-tabletter magistralt til efterspørgende læger; så begyndte danske patienter få mulighed for at blive behandlet med Thyreoid fra Glostrup og det gør de fortsat.
Efter 6-7 år sluttede ringen og rygtet blev til virkelighed. Tilsvarende efter 6-7 år ville samme rygte være både død og begravet på Facebook, ikke mindst fordi det kræver at rygtet vedligeholdes ved at folk kan finde tilbage til den igen og igen. Det kræver også ændring eller justering af holdninger hos læger, før de føler at de kan give patienterne anden behandling end den vedtagne... Denne process ville umuligt kunne overleve så længe på Facebook, idet Facebook er slet ikke konstrueret til at bevare "processerne" i live, ud over kort tid efter posting.
Så til det sidste eksempel. 3. Per Egil Hegges bog "Og så må du ikke stille spørsmål" har jeg første gang hørt om her på forummet. Enkelte har læst bogen, men de fleste måtte nøjes med at høre om den, fordi bogen var for længst udsolgt fra forlaget. Godt nok var der enkelte omtaler af bogen på nettet i Norge, men papirudgaven af bogen kunne man ikke finde. Den var udsolgt og væk.
Jeg gik på Internettet og søgte indtil jeg fandt e-postadresse til Per Egil Hegge og jeg skrev til ham. Jeg spurgte om han ville lade mig sende bogen ud på Internet, hvor den kunne findes og læses af alle. Hypothyroide, pårørende og alle mulige andre. Per Egil Hegge har svaret hurtigt og imødekommende. Jeg fik tilsendt en tekstfil med maskinskrevet råtekst, og så gik jeg i gang med at forme et layout som skulle passe til at bogen kunne læsevenligt offentliggøres i trådform.
I 2006 blev per Egil Hegges bog "Og så må du ikke stille spørsmål" offentliggjort på min hjemmeside. Siden dengang er bogen åbnet på min hjemmeside 244.888 gange, dvs. snart en kvart million gange. Der er no way in hell, at samme spredning ville hedre denne bog, hvis jeg brugte Facebook til formålet.
I parentes bemærket, har det norske NTF "lånt" bogen fra min hjemmeside til offentliggørelse på egen hjemmeside, hvor bogen fortsat kan downloades. Jeg har opdaget det, fordi einsteinerne hos NTF har råkopieret indholdet af min bog-tråd fra min hjemmeside, INKL. signaturen som er: Læger er folk der giver medikamenter, som de ved lidt om, til at helbrede sygdomme, de ved mindre om, til mennesker, som de intet ved om. (Voltaire)
Profilen "Thyra" har oprettet tråden med Per Egil Hegges bog, og det var Thyras signatur, som nu er fulgt med til NTF's PDF-fil af bogen.
NTF gik altså på tyvetogt på min hjemmeside, og de har ikke engang sagt "tak for lån" (jeg har downloadet "beviset").
Havde jeg offentliggjort Per Egil Hegges bog på Facebook - i stedet for på hjemmesiden på Det Åbne Internet, ville NTF sandsynligt end ikke ane, at der var noget at stjæle. Og hvis det var, ville Per Egil Hegges bog "Og så må du ikke stille spørsmål" blive Facebooks ejendom, og Facebook ville komme efter NTF med anklage om tyveri hvis NTF kopierede den fra Facebook, og det ville nok komme til at koste en hel del penge at komme ud af denne knibe, gætter jeg mig til, idet enhver udsigt til visninger (dvs. anledning til at vise reklamer) er et godt bid selv for Facebook og det vil Facebook ikke dele med andre. 
Desuden tvivler jeg, at Per Egil Hegge ville være tilfreds med, at hans bog blev ledsaget af skolemedicinske reklamer for lægemidler og behandlinger af hypothyreose, i henhold til den paradigme, som næsten har taget livet af hans kone.
Uanset hvordan jeg vender det og drejer, når jeg tænker på vores chancer på bedring, erhvervet via Internetsøgninger og den effekt, som nye efterspørgsler øver på indsigt i og behandling af lavt stofskifte - ender jeg altid tilbage i samme udgangspunkt: havde Facebook været åbnet for everyone (blev i 2007) og domineret den gang jeg har oprettet min første hjemmeside, havde jeg nok slet ikke oprettet den (det jeg dengang vidste om Intenettets betydning for friheden til at sprede "Det Frie Ord" var lig 0) fordi det ville være så meget nemmere at oprette en profil og gruppe på Facebook. Dette forum ville være long gone i dag, jeg ville fortsat være syg, hvis jeg da overhovedet levede i dag, og hvor I andre ville stå i dag, kan selv I vurdere.
Så Elbeth
... hvor mange mon hører dig råbe "OPPRØR" på Facebook? Her er det over 6 tusinde... and cunting.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-11-13, 21:09 #24
Jeg er et godt ekspempel på hvorfor dette forumet er så strålende! Det er informasjon her, og lenker til andre nettsider, som har fått meg til å forstå at jeg mest sannsynlig lider av stoffskiftesykdom. Forstørret tunge med tannmerker - det er ikke mange diagnoser hvor dette opptrer! ...men så gjelder det bare å sørge for at fastlegen også sjekker opp dette. (Eller finne en annen lege om ting tar for lang tid!)
Takk Anisa, og alle dere andre som deler all denne livsviktige informasjonen!
(Facebook for meg er en kilde til humor og oppdatering på hva venner (og andre) driver med. Et teit tidsfordriv som jeg bruker alt for mye tid på...)
-
17-11-13, 15:22 #25
Dessuten synes jeg fortsatt det er glimrende at man kan være på forumet, skrive private og personlige ting, og være anonym. Jeg ville ikke ha skrevet så mye om meg og mitt, hvis jeg måtte gjøre det med bilde og under fullt navn. Jeg er på Facebook, men velger å være utenfor de lukkede stoffskiftegruppene der, og hva jeg legger ut er helt nøytralt.
-
27-11-13, 09:26 #26
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
28-11-13, 20:31 #27
Antallet af registreringer er d.d. fortsat 5346, så det blev ikke engang... posthumt.
Sidste tirsdag, d. 26. november 2013 døde Dr. Gordon Skinner af en hjerneblødning.
Dr. Skinner blev 71 år.
Læs mere her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16407Sist endret av Admin; 28-11-13 kl 21:49
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Svar med sitat
" - svarer jeg: 

Bokmerker