Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
10-03-07, 18:40 #11
Ja, tror apotek og helsekost har det. Og den Sun Chlorella'en har jeg lest en artikkel om i Mat og Helse. Den artikkelen tar jeg med en klype salt, eller nærmest en spade!
Så mirakuløs virkning er jeg litt skeptisk til. Men skal prøve det selv, for jeg har astma. http://www.matoghelse.no/alger-gjorde-m ... 48598.html
Det står et tlf. nr til produsenten nederst i artikkelen i Mat og Helse. Leverandør:
Chlorella Skandinavia
Tlf. 66 84 92 75
Jeg er sikker på at minst en helsekostkjede fører det.
-
10-03-07, 19:41 #12
Det er nå viktig å lese alt om hyperthyreose, siden du var høy før. jag antar da at du har både TRS og blokkerende TRAS og om du er hypo eler hyper avhenger av forholdet dem imellom.
elaine Moore har skrevet mye om det, finn postingene jeg har gjort om elaine Moore her....
Ja, selen er bra da.
Men mer kan også gjøres.
-
10-03-07, 23:48 #13
fant ikkeinnlegget jeg nora...orker ikke lete mer nå
men en annen ting, i lys av "magetrøbbeltråden", skal ikke magen være løs ved høyt stoffskifte? min er nå (også under graviditeten) ganske hard... normalen min er faktisk heller løs... er ikke det stikk motsatt av læreboka da?
dette er så tragisk, for det er først nå, med en f T4 på over 30 at jeg har det bra... :(
jeg skjønnerjo at jeg ikke kan gåsånn over tid...sliter på hjertet og sånn, men jeg liker ikke tanken påå ned i bomullen igjen akkuratt, selv om jeg vet at jeg må ned der
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
11-03-07, 09:31 #14
Ft4- og ft3-målinger kan bli alt for høye hvis man har visse antistoffer mot t4 og t3. Det hender noen ganger.
Står til og med på msa.ahus sine sider.
Da må man få målt ft4 og ft3 med en annen metode som ikke forstyrres av antistoffer. Metoden heter direkt dialyse.
Unge mennesker pleier godt å tåle å gå hyper , hjertet pleier å tåle det men noen tåler det ikke.
Noen ganger havner folk på sykehus fordi de har tatt for mye levaxin fordi de vil slanke seg, og jeg mener de har forbudt naturlig thyroxin, thyreoidum, i frankrike nå fordi det var noen leger som ga pasienter en masse thyroid-ekstrakt for å få dem ned i vekt og noen kom på sykehus. Kanskje det var en som døde, husker ikke. Det var en større sak i frankrike.
Men jeg tror ikke noen får varige men av det vanligvis.
-
11-03-07, 13:10 #15
var en kort tur innom siden til Aker og søkte på TSH...
det står at man kan få falske forhøyede verdier om man har vært i kontakt med dyr eller har fått serum av dyr... hva er det for noe? vert i kontakt med dyr...bor med dyr jeg, vi har hunder katter, ilder, kaniner, høner og en and + at jeg rir flere ganger i uka og har jobbet i fjøs med melkekyr og griser. kan dette virkelig spille inn???
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
11-03-07, 14:36 #16
De nevner spesielt museantistoffer, kan gi forhøyet TSH som ikke stemmer. Men de nye testkits skal ikke gi slike falske museantistoff-forviklinger har jeg lest et sted,......vet ikke om d et er helt sant.
Det med ft4 og ft3, det er egne antistoffer mot t4 og t3 som forfalsker svarene, mener jeg.
Det ståret stykke om det i den svenske legetidsskriftet på nett.
Se ellers dokumentene on testing for thyroid eller hva det heter på www.nacb.org . Det fins flere kvalitetsstandard-arbeider der, så man må lete etter det som handler om thyroid. Tror kapittel 3 er den riktige for antistoffene.
Lignende tråder
-
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Lavt stoffskifte. Jeg skjønner INGENTING!
Av dorri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-02-09, 15:28 -
Lavt stoffskifte. Skjønner ingenting, har så vondt i nakke og rygg......
Av rikke i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 19Siste melding: 04-06-07, 20:57 -
Jeg skjønner ingenting.?!
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-05-05, 08:44
Svar med sitat
Bokmerker