Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Der finnes to typer kolesterol.

Har bare sjekket kolesterolet ei gang i mitt liv (som jeg er klar over, ikke alltid godt å vite hva legene driver på med).

Det var høyt. Men det var også det positive kolesterolet. Dermed var det bra.

Så vidt jeg husker/har svevende i hodet, så gir fet fisk positiv kolesterol, bl.a. Kanskje også nøtter?

Så kan jeg bare oppsummere litt med at jeg har vært fryktelig, fryktelig dårlig i mange år, tross medisinering. Forsøkte også Lio, men ble hyper. Men jeg har ei venninne med høyt stoffskifte, og hun har det i alle fall ikke bedre. Dvs jeg tror at noen dager har hun det meget bedre, hun får virkelig utrettet noe. Men når hun har det ille, så har hun det mye verre enn jeg igjen. Hun har forresten mye kramper i hjerteregionen. Den ene gangen hadde hun et lite hjerteinfarkt.

Så det er nok vel og bra og forsøke seg fram med doser/medisiner, men aldri uten å konferere med legen, evt en annen lege. Og noe som kanskje mange av oss sliter med: å utvise tålmodighet etter en doseendring. Dette er jo medisiner som tar tid for å rette opp ting i kroppen som vi har slitt med lenge. Kanskje vi dermed ender opp med å gå for fort fram (gjelder meg selv litt her), og ender opp som en jojo.

Er det muligens andre ting som kan hjelpe? Magnesium for å få FT4 opp litt? Ferskvannstare (Chlorella?) for å få ned antistoffene? Annet? Vet ikke jeg altså, forsøker bare å lære og kanskje prøve noe som er litt mindre drastisk.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard

Ta det med ro, Lissa! Denne gangen bare spøkte jeg. Jeg er nokså tykkhudet, og jeg følte meg ikke truffet. Beklager hvis du ikke fikk med deg spøken, jeg mente bare å muntre deg opp.

Heldig du som ikke har høyt kolesterol. Jeg får ikke lov å bruke hormon-prevensjon lenger av legen min pga kolesterolet. Utrolig tungvindt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

er det noe vi sliter med generellt tro? det der med hormonpreparater og prevensjon?

jeg fungerte kjempefint på p-piller før jeg fikk barn, men etterpå (etter jeg ble syk) fikk jeg masse bivirkninger som kvalme og hodepine av dem...
    prøvde meg på hormonspiral..grøss :evil: mistet mensen, libido, kom i overgangsalder i en alder av 25 år...

jeg måtte slutte totalt med prevensjon for å komme tilbake til nogenlunde normale fohold. tok 6 mnd før jeg fikk igjen mensen... og da ble jeg gravid

ikke lurt å gå 5 år uten mens... ikke behagelig i det hele tatt... jeg ble fullstendig avstumpa - følelseskald! foretrekker pms en god gang før det der igjen...

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard

Hormonspiral ga meg enorme blødninger og 10 kg vektøkning på skarve 5 måneder så den fjerna jeg. Dyrt og utrolig mye pes.

Før svangerskapene fungerte jeg fint på p-piller, men nå får jeg ikke lov lenger av frykt for hjerteinfarkt mm. Legen sa "du er jo ikke like ung lenger heller, så faren for blodpropp mm. begynner å bli større". I en alder av 32 er jeg altså ikke ung lenger.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Vi vil ha barn etterhvert
    Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 38
    Siste melding: 24-06-10, 10:39
  2. Vil (etterhvert) bli gravid...=)
    Av Elisabeth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 27-02-08, 11:34
  3. Hva gjør egentlig T4, T3, T2, T1, T0 i kroppen vår?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 31-08-07, 23:07
  4. Hva gjør man hos en advokat egentlig?
    Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 28-08-07, 07:36
  5. 2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
    Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 15
    Siste melding: 19-11-06, 21:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine