Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23

Tråd: Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Fant ut at det var på tide å oppdatere en anelse.

Jeg har funnet ut at jeg har Graves hypothyreose. Mitt "bevis" er foredraget på Thyra-dagen i Stavanger. Louise Koren Dahll forteller om TRAS og der går det frem at det som har positiv TRAS har Graves. Uansett om man er hyper eller hypo..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kjekt at det også er andre Stavangerfolk her på forumet.

Håper at du blir så bra som mulig i fremtiden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan Graves gi både hypo og hyper?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

virker sånn... :(
    nå vet jo ikke jeg om det er Graves jeg har, men jeg var hypo i ni år og nå er jeg plutselig hyper jeg har TRAS jeg også...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    40

Standard

hve er TRAS og hvilke sympt gir det ? er det en prøve legen automatisk tar eller.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

det lille jeg kan:
    TRAS er antistoffer som oftest gir høyt stoffskifte..., eller som AnneMa sier, de kan ære blokkerende, og man har lavt stoffskifte.

ifølge min endokrinolog er det antistoffene, og særlig det at jeg har både TPO og TRAS som gjør at jeg føler meg så dårlig, selv om prøvesvarene har vært fine... :(

influenssymptomer er vel den beste beskrivelsen, trett, utmattet, feberfølelse, bommulshode osv....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja, Graves kan gi både hyper og hypo. Hyper i 90% av tilfellene og hypo i 10% av tilfellene. Det er forskjellen mellom stimulerende TRAS og blokkerende TRAS.

TRAS er et anti-stoff mot TSH. Vet ikke om det gir symptomer, men jeg som Lissa tror at antistoffene jeg har (TRAS og anti-TG) er mye av grunnen til at jeg ikke blir bedre.

Dette er j noe jeg vil finne ut av om jeg kan, men lett er det ikke. Legen tar ikke TRAS prøver av seg selv om du har utslag på lavt stoffskifte! Så du bør spørre spesielt om det.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det er jo ufattelig at man må utdanne seg til professor pga en sykdom man KANSKJE kan ha! For å ikke snakke om hvordan man kan få mistanke til det når man ikke kjenner til det fra før av.

Er det bare bronkitt og kreft de legene kan noe med - eller er det jeg som husker dårlig igjen?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Legen min holder på og skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken på Aker.
    Hei Anne Ma

Lutre på om det er noen spesiel grunn som gjør at legen din sender deg til Aker? (eller bare sendre han brev dit..????)

Er det ikke noen spesialister litt nærmere Stavanger. Jeg bor også i Stavanger......
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Grunnen til brev til Aker er at endokrinologene på sykehuset her i byen avviste henvisningen min. Jeg har 1000 spørsmål og vil gjerne spørre noen som har peiling og som er interessert i problemstillingen. Jeg vurderer å be om henvisning også, men har ikke bestemt meg enda. Alt tar kjempe lang tid for jeg er ikke så frisk for tiden. Men tror jeg nærmer meg utkast til brev iallefall
    Hilsen Anne Ma

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 25-01-07, 10:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine