Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
27-05-06, 22:34 #11
Har samme innstilling til stoffskifteforeninga som deg. Men i siste nr. er de faktisk litt på glid i Armoursaken. De har aldri tillatt noe positivt om annet enn Levaxin før.
Men det er ikke bare det jeg reagerer mot.
Hvis de skal være en forening for stoffskiftesyke, så må de være villige til å tale enkeltmennetskets sak og om nødvendig gå MOT den hvite veggen ! Rett og slett hjelpe oss fram i systemet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-05-06, 00:33 #12
Burde VI starte en stoffskifteforening?
Her inne er det jo jammen meg mye kunnskaper, erfaringer og engasjement.
Men nok til å starte en forening?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-05-06, 00:43 #13
du sir noe dær stina..
Æ hiv mæ me ;)
Glatt at æ gjør.. Før dette e noe som æ bryr mæ om å som æ vet mange andre også bryr sæ om..
Ã… æ trur det e vikti at man både får me sæ onge,voksne og eldre.. Før alle har vi goe erfaringe..
Ã… alle har vi goe idea..
-
03-06-06, 09:27 #14
Hei

Det er ikke bare , bare å være NTF tror jeg. Som vi vet her inne, så er det det, at legene setter seg på sin høye hest, lukker ører og øyne for alt som de ikke har bestemt. Kanskje det egentlig (selv om det er irriterende) er god grunn at de er så forsiktige med å lage "fiender" i lege norge? -bare en tanke altså-
Jeg tenker som så, får man en lege som "fiende" så finner vi bare en ny. Men hvis en forening kommer skikkelig på kant med legestanden, så kommer hverken de eller pasientene noen vei heller. Jeg synes det er utrolig bra at det er egasjement her inne! La oss sparke dem hardt, men jeg vet ikke om kritikken av foreningen kanskje er litt ensidig?
De gjør jo en del bra for å sette lys på problemstillingen. Desverre ikke så mye i pressen, men de arbeider imot endoene osv. Kan være bra at noen blir tatt som en seriøs stemme. Legene avfeier jo oss pasienter og det meste i dagspressen. Så hvis vi arbeider på hver vår kant, så får vi gjerne dobbelt så mye trykk på helse norge!!
Kan ikke for det, men jeg synes det er bedre å stå sammen enn å dele oss opp i biter. Det går an å gjøre ting selv om man er medlem i NTF. De trenger jo ikke å blandes inn i aktiviteten til oss her på forumet fordi om vi er medlemmer ;) Det går an å lage aksjonsgrupper. Eller gerillja som kan få fart i pressen f.eks. Ã… bestemme at vi ikke skal stå sammen er i hvertfall for meg noe STORT. Det er liksom ikke bare å kaste ut vinduet. Jeg synes det blir litt merkelig å starte en forening. Det var en eller annen som fortalte at det ble laget en forening av folk på forumet, men jeg har ikke hørt noe til dem jeg ;) Er det en pekepinn??
Jeg vet at det er mye kritikk mot foreningen, men er det egentlig noen som har sjekket hva de har oppnådd gjennom de årene de har vært oprative??
Jeg vet at de i hvertfall har 3 forskjellige lokallag bare her i Rogaland. Og jeg tror det er slik i de fleste fylker. De er en prestasjon i seg selv. Det er ikke bare bare å spre seg så mye. Jeg vet en del om organisasjonsarbeid. Jobbet i en ideelorganisasjon før i tiden. Det er tidkrevende bare å få organisert pengestøtte fra stat, ftyke og kommune. Ut over det ser jeg at de snakker mye om at ikke alle blir friske og at det ikke er så enkelt her i verden som legene påstår. De har startet forskningsfond, gir ut pris for dem som har gjort en stor innsats for stoffskiftepasienter. Det må være mye mer de har gjort. Noen som vet?
Selv finner jeg dem ulidelig konservative, men det er det bare medlemmene som kan ordne på. De virker også kontrollerende på meg, men det må vel også medlemer kunne ordne om det er nok av oss ;) Det er ris å gi til NTF, men det må være mye bra og.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-06-06, 10:45 #15
Hei n`Finn
Opprinnelig skrevet av n`Finn
At stoffskifteforeninga er litt på gli når det gjelder Armour er jo ganske oppsiktsvekkende. Har hørt at det får tilskudd fra produsenten av Levaxsin til store deler av driften.
Jeg har heller ikke hørt at de gjør så mye for stoffskiftepasientene, for den problematikken som viser seg rundt omkring ved norske sykehus og endokrinologer er rett og slett skremmende.
Det er jo bare og lese innleggene på denne tråden så får man en viss peiling.
Derfor er det såååååååå VIKTIG at noe gjøres, og tror faktisk at tiden er inne NÃ…!!!
-
03-06-06, 11:26 #16
Tilbake til legene, de har sine retningslinjer som en på sykehuset lager, det er lovpålagt å ha skriftlige prosedyrer.
Jeg snoket i prosedyrene på UNN, og de var skrevet av en allmenlege og han brukte et par danske kilder og artikler i legetidssriftet fra 2002.
han kom ikke inn på HUNT-undersøkelsen, på diskusjonen som foregår om TSh, om diskusjonen om subklinisk hypothyreose, men skrev at man har sublkinisk hypo ved en TSH over 4 og at man ikke hadde symptomer før man hadde en TSH på 10. det stod mer, men det er hovedinntrykket.
Så mitt ankepunkt er at legene må oppdatere prosedyrer oftere og at det burde bli en åpning for at pasientorganisasjoner kan få innet ord i diskusjonen.
Det ville hjulpet at det stod i prosedyrene at noen pasienter hevder at de har mange symptomer allerede ved langt lavere TSH og at man bør se på helheten, antistoffene, ft4 og ft3 og symptomer samt at mange internasjonalt ivrer for en grense på 2,5 eller 2, at fagfolkene også er uenige.
-
03-06-06, 11:54 #17
Håper leger surfer innom disse sidene...
...det er jammen på tide de får passet sitt påskrevet ...synes jeg!
Har selv siden jeg ble diagnostisert hatt førstehåndskontakt med 6 leger (hvorav 4 spes. i allmennmed.) + 1 endokrinolog og 1 spes. i endokrinologi, og må bare si at jeg finner deres kunnskapsnivå (...når det gjelder hypothyreose) skuffende dårlig! For endokrinologenes del føler jeg de er mer opptatt av hyperthyreose og diabetes ...og at de absolutt ikke er villige til å diskutere annen medisinering enn Levaxin. Når det gjelder allmennleger, tror jeg de fleste har så travel hverdag, at problemene blir enkle å skyve under stolen ved å støtte seg på at "blodprøveresultatene er fine/innenfor normalen". Noen av disse legene, inkl. min nåværende fastlege, er fantastiske mennesker, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg føler meg dem overlegen m.t.p. kunnskap om stoffskifte, og tørr påstå at jeg IKKE hadde sittet her i dag, om ikke jeg ikke selv hadde tatt initiativet(?) til alternativ medisin.En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og allergi i forhold til mat
Av NIMA i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 01-12-10, 23:50 -
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!
Av marge i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 23Siste melding: 11-03-07, 10:11 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 13-11-06, 12:53
Svar med sitat
Bokmerker