Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
  1. #11
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Til Nora

    Tusen hjertelig takk for at du tok deg til til å svare.

    Jeg husker ikke nøyaktig hva TSH og T4 var da hypotyrosen ble oppdaget, bare at TSH var litt høy og T4 normal. Dosen jeg begynte på var 100 mikrogram i 3 dager, så skulle jeg ta 50 mikrogram hver dag etterpå.

    Jeg har ingen andre sykdommer som anemi, cøliaki eller liknende. Har faktisk alltid hatt høy blodprosent.

    Nå tenker jeg å prøve Amour før jeg gir opp dette her. Det virker som om jeg går veldig raskt opp i T4 og T3 ( som også ligger litt over referanseområdet i likhet med T3) og dersom jeg kutter ut medisiner slik jeg måtte en gang så går jeg veldig raskt ned også. På to uker gikk jeg ned fra 40 til 7.

  2. #12
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Hei catrin.
    Jeg kjenner igjen den derre med at man ikke merker forskjell enten blodverdiene er høye eller lave. Slike var jeg til i begynne med også - og er delvis slik enda. Og jeg var også sånn at jeg var utenfor referanseområdet - enten under eller over. Eneste forskjellen jeg merka når jeg begynnte med Levaxin, var at jeg fikk kramper i legga og føttene.
    Jeg hadde mange symptomer, og etterhvert forsto jeg jo at disse kom pga. stoffskiftet alle samma.
    Alle symptomene - vekta iberegnet normaliserte seg med det samme jeg begynnte på Armour mai-04. Men noen kom igjen, men mye svakere enn før. Kan hende vil de bli like sterke om 16 år ? Ingen veit, og får ikke vite det heller for nå har jeg begynnt å ta litt av begge deler. Det er helt ferskt, men ser ut til å være enda bedre foreløpig.
    Det jeg tenkte på var at legen kanskje er lettere å få med på "et Armourtillegg" til Levaxindosen ?
    Da bliir det liksom ikke kastet fullstendig vrak på det eneste godkjente ?
    Bare en tanke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #13
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Det kan være en liten sjanse at du har lite TBG, noen har bare lite av dette. (det er transportproteinet, og det meste av thyroxinen er bundet til TBG og er en buffer, et lager)

    De 50 µg var for mye, hva tar du nå?

  4. #14
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Til Nora og Finn

    Legen min sier at han ikke har hørt om Amour og han har ikke gjort noe for å finne ut av det heller. Skulle høre med en endokrinolog, men det hadde han ikke gjort. Jeg bruker ikke Levaxin lengre, som dere ser under mitt innlegg legen sa nei til Amour.

  5. #15
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

    Standard Hei chatrin

    Ikke slutt med Levaxin, det tar bare så mye lengre tid å bygge seg opp igjen :( Ettersom jeg har forstått på de andre her inne så trenger du Levaxin selv om du får Armour Ha tålmodighet og snakk med en annen lege Endokrinologen har vel greie på om Armour vil hjelpe deg

  6. #16
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Ja, jeg er igrunnen enig med Jorunn.
    Om jeg skulle fortsette på historien min, så prøvde jeg å slutte etter en god stund - over et år - og det gikk ikke bra ! Da oppdaget jeg at jeg trengte Levaxinen. Antagelig hadde min egen produksjon blitt lav fordi jeg brukte Levaxin, og kom ikke igang igjen. Jeg har ikke antistoffer, iallfall ikke noen kjente da, så jeg vet ikke noen bedre forklaring.

    Hvis du vil prøve Armour, så er det antagelig lurt å kombinere med litt Levaxin.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  7. #17
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Takk for at du gidder svare Finn. Ser ikke ut til at jeg får Amour, så jeg tenker sånn at dersom jeg ikke tar Levaxin så dør jeg vel etter en stund for jeg orker ikke ha det sånn som nå, og jeg går jo raskt ned i T4 uten behandling, så da må jeg vel komme ned til 0 etter en stund og da dør man vel . Men du gikk uten noe i 1 år? Levaxinen virker jo ikke på meg så vet ikke om jeg vil merke forskjell. Akkurat nå er jeg så skuffet over legen at jeg har lyst til å sovne og ikke våkne igjen....

  8. #18
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

    Standard

    Uff du har det ikke lett. Men husk du er ikke alene om og føle det sånn. Jeg vet ikke om jeg tør spørre legen om noe annen medisin en gang jeg. Er heller ikke bedre av Levaxin. Som sagt før legen sa du vil merke forskjell med en gang WOOOOOOOW når da liksom jeg kjenner ikke noe noe jeg da. Er som sikkert gå uten medisin som du sier. Jeg lot vær ta Levaxin i 2 til 3 mnd jeg og var akuratt samme form på meg som nå, sliten, trøtt og alt det andre så lurer på noen ganger hvorfor ta Levaxin jeg også siden det er ikke forskjell hm :,( Hvorfor ikke få noe som virker da med en gang ja det hadde vært noe Jeg fikk jo beskjed av den nye legen måtte ikke slutte ta Levaxin men det viste ikke jeg så begynte med de igjen men blitt bedre nei nei :,( Elendig og så sier Legen du ser sunn og Frisk ut og jeg hæ jeg føler meg ikke frisk ut kansje ser jeg sunn ut men ja da blei jeg deppa men det er meg da Håper du står på ikke gi opp Håper du får det bedre. KOZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

  9. #19
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Forstår meget godt frustrasjonen din. Jeg har hatt den selv og har snakket med mange som ikke møter kunnskap og forståelse dem man regner med kan dette når man er syk.
    Jeg tror rett og slett det er fordi det er en sykdom som har overvekt av kvinner - og menn stort sett har vært behandlere. De kvinner som idag er behandlere skulle man tro var bedre enn det de viser seg å være.
    Hvorfor vet jeg ikke.
    Så det var jo ren frustrasjon som drev meg til å slutte. Det var etter vel ett år og jeg sluttet i 12 uker. Da var TSH=160 og fT4=0 og jeg hadde enorme symptomer. Hadde "luftputer" under føttene og forstoppelse deluxe.
    De symptomene forsvant fort. Jeg tok store dagsdoser ei uke og dobbelt doser ei uke til og så normaldosen. De andre symptomene og den dårlige psykiske tilstanden ble egentlig bare verre og verre alle de 16åra jeg var på Levaxin.
    Men dette gjelder jo bare meg - ikke deg. Erfaringer er selvopplevde hendelser og det går ikke å tilegne seg andre sine, eller bruke andres som sine egene.
    Likevel får jeg prøve å råde deg til å fortsette med levaxinen. Om du absolutt må prøve noe, så ikke sett dosen helt til null da iallfall ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  10. #20
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Til Finn

    Takk for at du ville dele dine erfaringer. Jeg sluttet med Levaxin i 1 uke og merket ingen forskjell. Da var jeg så heldig å få kjøpe en boks Armour av en som bruker det selv. Jeg har også bestilt det fra utlandet. Det er litt innviklet for jeg må bestille det når jeg får lønn og må betale før de kan sende det. Legen min vet at jeg har bestilt fra utlandet og han er ikke blid. Det er mot hans råd. :twisted: Jeg driver og finner min dose og tar nå 60 mg. Det virker som om det var en veldig stor dose du begynte på eller.? På boksen jeg har står det fra 60-180 mg. Jeg har regnet ut at jeg trenger ca. 90 så jeg tenkte å øke til det så får jeg se. Håper virkelig det hjelper for det er jo dyrt dette da.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

  1. Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
    Av Maja i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 71
    Siste melding: 28-04-12, 10:29
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. Kan jeg ha lavt stoffskifte.
    Av Godis i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 65
    Siste melding: 23-03-07, 21:17
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn