Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: God Helg
-
22-04-06, 19:08 #11
Hei. I frustrasjonens ånd skal jeg bidra litt å!!
Har flere ganger kommet hjem og funnet brente kjeler på plata, har dratt av sted uten å tenke på att HUPS, mat på plata gitt...
Har sluttet å låse utgangsdøra, finner jo aldri igjen nøklene alikevel.
Løper som regel rundt nesten på gråten om morran for å finne bilnøkler, for unga skal jo på skole osv...
Slutta m briller og begynte med linser, fant jo aldri brillene igjen når jeg trengte de, unntatt de gangene jeg hadde lagt de i kjøleskapet, for der er jeg jo innom om morran...
Ja det sier jo litt om livet mitt, men ellers er alt bare juleaften!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
23-04-06, 12:39 #12
Det ser ut som om vi er mange som sliter med den matlaginga, ja! Jeg hater også å lage mat. Og ikke minst oppvasken etterpå! :(
Det blir til at det går dager mellom hver gang jeg orker å ta den. Heldigvis bor jeg alene, det er bare meg og katta det går ut over.
Verste rommet i huset er kjøkkenet. Hjelper ikke akkurat at innredningen er 70-talls husbankhus-stil i mørkebrunt og grønt, og at kjøkkenet i tillegg ligger innerst i rommet, slik at det også er den mørkeste delen av huset.
Fikk ny kran sist sommer etter en vannlekkasje, og ble spurt av rørleggeren om jeg ville ha en kran som var klargjort til oppvaskmaskin, (noe jeg ikke har nå, men gjerne vil ha siden når jeg får råd til å kjøpe en). Men neida, da stod min mor over meg og sa at "nei, her trengs ikke noen oppvaskmaskin, så krana skal være helt vanlig den!". Ingen som tenkte på hva jeg kunne ønsket meg. Så da ble det vanlig kran da, uten opplegg for oppvaskmaskin. Og vi som måtte fjerne vanntanken i benken, legge nye rør og koble om til hovedvanntanken, og da ble det plass i benken som kunne ha vært brukt til en oppvaskmaskin...
Da hadde kanskje oppvasken gått greiere også for meg.
Her er et lite bilde av Oliver som bor hos meg:
http://www.thyro.net/bilder/Oliver5.JPG
Han ser litt overlegen ut, men han er altså bare trøtt.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-04-06, 12:54 #13
Oj! Det er jo farlig!
Opprinnelig skrevet av heisann
Du bør tenke på å innstallere en slik bryter som tar strømmen på ovnen etter en viss tid.
Jeg mener ikke å hovere eller noe nå, men her i huset har alt sin faste plass. Nøklene på kommoden, lommebok og nødvendige papirer i sekken sammen med alt det jeg trenger personlig i jobben, alt annet jeg ellers trenger til jobb (som cd-spiller, plastkanner, badetermometer) ligger i egen bag etc. Det eneste jeg trenger å huske på er å hente badedrakta fra tørk inne på badet.
Opprinnelig skrevet av heisann
Skal jeg på spillejobb, så har alt jeg trenger sin faste plass der også. Jeg har rett og slett lagt meg til vanen med å ha oversikt over hvor det jeg trenger befinner seg til en hver tid.
Nå høres jeg sikkert veldig pertentlig ut, men det er jeg alldeles ikke. Jeg kan også rote bort ting og lete til jeg blir grå.
Men nå har jo ikke jeg noen her som flyr rundt og flytter på ting heller da, bortsett fra når katta klatrer opp og hiver ting ned fra hyller og sånt...Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-04-06, 13:35 #14
Jeg greide å glemme badedrakta jeg
Har ellers en fast bag med treningssko og klær. I veska mi har jeg lommebok, nøkler og telefon. Hvis noe av det ikke er der, leter jeg febrilsk for å finne det.
Jeg har lagt et minibankkort på en så lur plass at jeg ikke finner det igjen
Har for sikkerhetsskyld sperret det
-
23-04-06, 15:50 #15
Som jeg pleier å si om meg selv: Hadde ikke baken hengt fast, hadde jeg reist i fra den og!
Har alltid vært litt vimsete av meg, men det får da være måte på ;)
Ellers liker jeg å lage mat, bare det ikke skjer hver dag. Hørtes god ut den oppskriften Marianne!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
23-04-06, 17:30 #16
Hei!
Godt å høre at andre også gjør rare ting her
Jeg sprang fra espressokanna på full guffe for en tid tilbake. Så på klokka at jeg måtte kvikke på for å rekke bussen, og det skulle ikke mer til før kaffen var glemt.
Fikk telefon fra datteren min i 16.00 tiden, hun hadde kommet hjem til overopphetet leilighet, platen glødet huff og huff.... ikke rart det etter 8 timer.... Har egen platedel med beytere oppå, og disse hadde smeltet
oj, og oj...
Huff, og det er ikke eneste gang nei, men de andre gangene har jeg i det minste vært hjemme
Og, jammen hadde jeg lagt osten der brødet skulle vært for ett par dager siden. Samboren min lette desperat etter osten, jeg sjekker søppelet, vesken min, og så der brødet ligger, og ja, der ligger osten, og det er litt absurd, for det er oppå kjøkkenvifta :o
Hehe
Takker ellers for fristende oppskrift!
Er veldig glad i god mat, og setter stooor pris på om folk deler på gode oppskrifter
Helgen er nesten over, men ønsker dere en fin slutt på søndagen
-
23-04-06, 19:53 #17
Tar det alldeles ikke ikke opp, faste plasser hadde vært helt konge om en husket hvor de var. "lure" steder pleier jeg å kalle de, men veit ikke hvor lurt det blir i lengden.
Skal forresten få satt inn en sånn bryter på ovnen, og har fått kaffetrakter som skrur seg av etter 2 timer, alle sånne lure innretninger kommer godt med!!!
Jobber i naturbarnehage(når jeg ikke er sykmeldt, men har begynt igjen i aktivt da
) og når jeg har pakket sekkene må jeg alltid ta en tur ned igjen fra lavvoen for å hente saker, skulle jo tro att jeg var mager etter alle de turene som jeg har "løpt"
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Lignende tråder
-
God Helg
Av Lilja i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 12-05-06, 20:51
Svar med sitat

Bokmerker