Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Ny på Levaxin
Hybrid View
-
20-03-10, 10:37 #1
Sv: Ny her....
SORRY!! Bra du ga korrekte opplysninger her Fanteri
Jeg ser at det jeg skrev ble helt feil... Selvfølgelig trenger man ikke å bli sendt til spesialist, de fleste blir vel aldri det. Håper legen din er oppegående og lar deg begynne på medisin så snart som mulig
-
20-03-10, 11:18 #2
Jo, det er for lenge å vente !
Gå til legen å si at du må bare ha en hastetime for å vurdere halsproblemene.
De fleste stoffskifteproblemer starter med at kjertelen blir syk, så faller produksjonen av stoffskiftehormoner.
Sykdommen (hashimotos - thyreoiditt) er det man kaller autoimmun og ødelegger kjertelen på noen få år.
Dette finner man ut ved å ta blodprøver - anti-TPO viser om man har den kjertelsykdommen. fritt T4 og TSH viser litt om hvordan kjertelen produserer.
Kjertelen kan bli øm når dette står på som verst, men vokser ikke.
Hvis den vokser (lager struma) kan det være helt andrte "ting" en dette.
Du bør jo mase på legen for å få klarhet i hva dette er.
Og lykke til med det
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-03-10, 06:51 #3
-
21-03-10, 11:08 #4
Takk for alle svar! Godt å vite at jeg ikke er alen om dette

Har pådratt meg en lei forkjølelse de siste dagene, våkner opp med hals som en tømmerstokk... føler meg helt elendig, så spørs om det blir jobb på meg imorgen uansett. Skal iallefall ringe legen min og få tak i prøvesvarene.
De ville også ha meg inn uka etter påske, for å ta nye prøver, som da vil være klare til timen 14.april...
Har lest litt her inne - imponert over hvor mye kunnskap dere har!
Lavt stoffskifte - Levaxin 100 mcg april 2010. Les mer: Ny på Levaxin

Svar med sitat

Bokmerker