Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
04-04-10, 21:02 #6
Sv: Hvad indeholder Euthyrox?
Her på sonjas stofskifteforum kan du finde nogle stykker, der har positive erfaringer med naturligt stofskiftehormon. Man kan nemlig godt få fat i det, det kræver bare, at man finder en læge, der vil skrive en recept på det. Så kan man selv importere det igennem et andet EØS-land. Prøv at bruge søgefeltet her på siden, så får du en masse info.
Det er jo ikke forbudt at bruge naturligt stofskiftehormon, men jeg har truffet et par stykker, der mente det. Men det er tys-tys.
Og skal lægen skaffe det, og det skal hertil fra et andet land, så skal lægen ha' en udleveringstilladelse fra Lægemiddelstyrelsen, og det er åbenbart svært eller rettere umuligt at få, da man mener, at der allerede er midler, som an 'helbrede' lavt stofskifte.
Jeg har læst, at der findes en læge i USA, Dr. Datis Kharrazian, som mener at have dokumentation for, at ikke alle med lavt stofskifte har glæde af at tage hormoner, hvad enten det drejer sig om syntetisk eller naturligt hormon. Han siger faktisk, at der kan være nogle stofskiftepatienter, der får det som om, de har for højt stofskifte, hvis de får det naturlige hormon ... og han mener så, man skal tage nogle urter af forskellig slags i stedet. Men hvad ved jeg. Jeg synes bare lige, jeg vil nævne det. Man kan jo have det in mente, hvis man ikke kan få det naturlige stofskiftehormon til at fungere heller ... Til gengæld er der jo ingen, der siger, man overhovedet kan få de der urter à la Kharrazian hertil, hvis det skulle være ! (Se evt. thyroidbook.com og drknews.com .)
Jeg selv har en privat læge (en såkaldt orthomolekylær læge) stående i kulissen, han siger, han er klar til at skrive recepten. Bare irriterende at skulle ud i det private for at få hjælp til noget, der burde ligge i det offentlige, synes jeg. Det ville jo også være godt, hvis trådene blev samlet et sted, i stedet for, at de ligger og flyder med alle mulige data alle mulige steder !
Og så koster det jo også noget at gå til en privat. Jeg er lidt spændt på, hvad recepterne kommer til at koste - nu, hvor det er gået op for mig, at jeg selv skal sende recepterne af sted og købe ind på fx et tysk apotek. Har set på en hjemmeside for et amerikansk apotek, at jeg an komme en ordentlig ladning for 500 kr., men hvad det så kommer til at koste, når man betaler for recepter, det ....
Det der med at snakke om psykolog, når folk har det dårligt med deres stofskifte og medicinen er jo en klassiker; de nægter simpelthen at anerkende, at medicinen ikke er god nok.
Men den såkaldte Eltroxin er det svært at ramme rigtigt med under alle omstændigheder. Efter min opfattelse kan det sagtens betale sig for dig at insistere på at få noget andet. Om det så bare skal være en mellemstation på vejen til naturligt hormon er en anden historie.
Jeg må hellere lige nævne for dig, at hvis det drejer sig om naturligt stofskiftehormon, som er fremstillet her i landet, så behøver lægen ikke nogen udleveringstilladelse. Glostrup Apotek har tidligere været på banen og haft tilladelse til at fremstille midlet Armour. Det kunne tænkes, de kommer igen med et lignende præparat.
Så det er altså lægen, det kommer an på. Din 'egen' - eller en, du køber dig ind hos
Men altså, tjek forummet her ud - der ligger guld på mange af siderne
Sist endret av Nielsigne; 04-04-10 kl 21:06 Begrunnelse: tilføjelse
Lignende tråder
-
Pas på hvad du ønsker dig:-)
Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 21-01-10, 22:58 -
Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
Av Lene i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 21-08-09, 23:37 -
Hvad er orthomolekylær medicin?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 06-06-09, 12:07 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
Anti-Tpo - hvad betyder det
Av gitteh i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 7Siste melding: 11-03-07, 17:45

Svar med sitat
Bokmerker