Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
13-02-10, 04:31 #1
Sv: Hvordan blir dere behandlet på jobben?
Bare for å ha en ting klart,
det er ingen som har mulighet til å si dere opp pga sykdom, da skal Dere ha sammenhengende sykemelding i over ett år hvis dere har vært ansatt i mer enn tre år og etter 6 mnd sykemelding hvis dere har vært ansatt ett år.
Det er ikke mange som tør bevege seg ut på dette for man skal i utgangspunktet da kunne bevise at man okkupere en stilling det er vanskelig å få vikar til og en stilling som er enestående og ikke kan funke uten deg eller en annen som har den.
Det hviler en bevisbyrde på det.
Det er ikke ofte verneombudene har bein nok i nesa men henvend dere da direkte til forbundskontoret.
er dere ikke organisert, gjør det umiddelbart.
Fungere ikke verneombud og dere ikke er organisert kan dere hyre inn andre til mekling, i enkelte yrker er det ikke vanlig å organisere seg.
Dette er noe arbeidsgiver da bør dekke, det er også greit å få denne personen til å åpne dialogen.
Ingen skal føle seg presset til å si opp dermed basta men de fleste arbeidstakere er fremdeles litt ydmyke.
Vet det er utrolig mye av dette, samt dårlig stemning på arbeidplassen, personalkonflikter etc.
Jeg har ihvertfall dagene fulle fått nå i det siste.
Søk hjelp der dere kan få det.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
14-02-10, 15:47 #2
Jeg er fagorganisert, og har advokaten derfra inne. Men jeg er anbefalt å ta oppsigelsen og en kompensasjon fra arbeidsgiver. Nå skal jeg over på attføring også. Så jeg har heldigvis mine rettigheter inntakt.
-
15-02-10, 09:08 #3
Er det noen som vet om den 12 mnd "verneperioden" gjelder hvis man på nytt blir sykemeldt?
Jeg måtte jo ut i jobb etter 12 mnd, da jeg ikke kan overleve økonomisk hvis jeg skal gå på rehabilitering. Jeg har nå jobbet 4 mnd, og formen er stadig nedadgående.
Hvis jeg blir sykemeldt på nytt om 2 mnd, får jeg da en ny 12 mnd verneperiode? Eller er jeg fritt vilt når det gjelder oppsigelse?Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og arbeid? Hvordan takler dere jobben?
Av i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 01-12-09, 20:44 -
TSH-grenser for å bli behandlet
Av rikke i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 8Siste melding: 04-03-07, 22:10 -
Blir litt skremt av dere...
Av liten i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 29-09-05, 20:29 -
Blir noen av dere verre i urolig vær??
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 10:56

Svar med sitat
Bokmerker