Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?

Jeg merker at nå som jeg ikke spiser sukker, lenge siden sist, så savner jeg nesten aldri sukker heller. Antar at vi holder trangen oppe ved å tilføre sukker, litt som narkomani altså. Men trangen til sukker kommer en skjelden gang, og da spiser jeg noe med mye proteiner og fett, som frø, pinjekjerner (nøtter om du tåler det), samt litt usukrede bær eller litt frukt. Hjemmelaget smootie med usukrede bær og matyouhurt er en nydelig "sukkerdreper". Etter det er trangen helt borte. Så jeg innbiller meg at det er en fettkomponent i det hele. Men jeg vet ikke.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Takk takk Her fikk vi jo samlet masse nyttig informasjon på en plass For jeg er nok ikke den eneste som lurer på hvordan sukker påvirker stoffskiftet..

Det jeg også har å tilføye er at mine krom og magnesium verdier ligger innenfor normalen. Så jeg tror rett og slett det bare er en "trøst" jeg trenger når alt annet føles dritt.

Og ang fett. Jeg har lagt om kostholdet for ca 6 måneder siden og begynte å innføre mer kjøtt med fett inn i kosten. Har spist mager kylling i lang tid, så det var deilig med litt variasjon. Rødt kjøtt føler jeg gir meg en lang metthetsfølelse og mer energi. Jeg tar også i tillegg Udos Choise og vanlig tran. Så her føler jeg meg veldig flink. Har også kuttet ut potet.

Dette er min smootie som jeg tar i ny og ne:

1 egg
    blåbær
    bjørnebær
    litt yoghurt
    grapefrukt eller grapefruktjuice
    1/2 banan

Nå skal jeg sette meg å lese de andre trådene som dere har anbefalt her inne

Tusen takk for alle svarene dere har kommet med her inne
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg merker at nå som jeg ikke spiser sukker, lenge siden sist, så savner jeg nesten aldri sukker heller. Antar at vi holder trangen oppe ved å tilføre sukker, litt som narkomani altså. Men trangen til sukker kommer en skjelden gang, og da spiser jeg noe med mye proteiner og fett, som frø, pinjekjerner (nøtter om du tåler det), samt litt usukrede bær eller litt frukt. Hjemmelaget smootie med usukrede bær og matyouhurt er en nydelig "sukkerdreper". Etter det er trangen helt borte. Så jeg innbiller meg at det er en fettkomponent i det hele. Men jeg vet ikke.
    Det hørtes sundt og godt ut : )!

Forsøk med rotter, viser at hvis rotter får valget mellom sukker eller heroin, så velger de sukker! Sannsynligvis temmelig avhengihets skapende, og det blir sagt at hvis d hadde vært ett nytt stoff på markedet i dag, ville det neppe blitt godkjent! Sukrin er et veldig godt alternativ, jeg klarer desverre ikke lage linker, men dere finner helt sikkert info om d på nettet : )

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Moxa, husk på at grapefrukt kan være et rart kjemikalium i forhold til endel medikamenter. Den hindrer rett og slett opptak av en del medisiner, så kos deg med grapefrukt en god stund etter medisiner! Jeg husker ikke hvilke medisiner den reagerer på, men mener å huske at det er en god del. Det høres forøvrig veldig godt ut! Grapefrukt er en nydelig smaksetter!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Jeg tar for øyeblikket ingen andre medisiner enn multivitaminer.. Så jeg koser meg med grapefrukt mens jeg kan Gikk på noen medikamenter i sommer, så da holdt jeg meg unna ;)
    Den smoothien syntes jeg er helt knall. Egget gir proteiner, og grapefrukten er fin for vekten, yoghurt er fint for tarmbakteriene, bærene gir antioksidanter og bananen gir kalsium.. Så det er jo mye nyttig i et glass kan man si
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!
    Av nora i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 19
    Siste melding: 01-04-10, 12:41
  2. Påvirker stoffskiftet psyken?
    Av uheldig i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 19-07-09, 11:33
  3. Det var ikke stoffskiftet
    Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 116
    Siste melding: 13-10-05, 10:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine