Hei Anna

Tsh 1.38, FT4 10.3 og FT3 1.6 har jeg forstått er dine blodprøveverdier på nåværende tidspunkt. Så selv med en liten økning i dose på en tablett i uken, så er prøvene dine gått ned. Min tanke er da selvsagt at du er underdosert, siden både FT4 og FT3 ligger i nedre sjiktet av referanseverdier og du tar relativt lite Levaxin (selv om du ikke oppgir ref.verdier for laboratoriet de er tatt ved. De kan variere noe).

Jeg mener du trenger en doseøkning, gjøres i samråd med lege. Det vil si at du kan forklare han/hun at i og med at du har symptomer og ligger i nedre ref.område så mener du at det logiske er at du i hvertfall forsøker å få opp nivået av FT4 for igjen og kunne konvertere dette til FT3 da du fortsatt har symptomer på at du ligger for lavt. Og disse vil du trolig ikke bli kvitt før du øker dosen.

I mars hadde du en FT4 på 15.2 og fikk beskjed av en spesialist at du skulle øke, hva tror du spesialisten ville sagt nå når du har en FT4 på 10.3? Bru gjerne dette som et argument hvis legen din står på at disse prøvene du nå har er fine. FT4 og FT3 er som n'Finn skriver de viktigste refereransene dine for hvor bra du kan ha det med denne sykdommen. Og sett med mine øyne er de begge for lave.