Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
23-09-09, 22:22 #3
Sv: Hva gjør man?
Den refererte tolkingen gjelder i første rekke diagnoeutredning av pasienter som ennå ikke er under behandling.
Og det er noe vi må skille klart i mellom.
TSH er et reguleringshormon som kun friske mennesker har nytte av. Det er kun kjertelen i kroppen som bruker dette.
Det er ikke et stoffskiftehormon, og deltar ikke i stoffskiftet.
Tidligere behandlingsteori (som dessvverre mange fortsatt bruker) gikk ut på at man skulle dosere til TSH var 1 - for det var den jo hos friske mennesker.
Dette har medført at nesten alle under behandling har fortsatt å gå underdosert.
Hos friske reflekteres TSH av kjertelhormonene (flertall) Disse danner base for hva TSH blir.
Ikke bare av T4 - og av biologisk dannede hormoner - ikke av syntetiske eller fra gris.
Praksis i behandling viser at TSH blir null og fT4 må opp i de øvre sfærer får det funker bra.
(det finnes selvfølgelig unntak)
Så akkurat nå at noen postet at Hormonistene på Aker hadde kommet frem til at fT4 burde opp i 20 -25 før pasientene følte seg bra.
Og da kan de gjøre som jeg har forfektet i mange år (og mange med meg) - glemme hele TSH for de som er under behandling.
Det finnes flere lett forklarlige grunner til at fT4 må være høyere hos pasienter under behandling, og ha sikkert søkes opp her på forumet.
Så svaret på spørsmålet er : Man øker dosen i små steg hver måned.
Du er nær målet og trenger ikke øke dosen med mer enn 12,5µg/dag hver gang. Da må du ha en box med 25µg styrke og dele de i 2.
Åsså glemmer du TSH da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lio....mens jeg venter på Erfa
Av Babe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 16-04-10, 14:04 -
Mens
Av Claudia i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 00:31 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 17:59 -
Kommer meg ikke etter omgangssyken
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 22:43

Svar med sitat
Bokmerker