Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Ny type Armour
-
19-07-09, 19:35 #1
Ny type Armour
I løpet av våren 2009 har Armour gjennomgått en reformulering av fyllstoff, blant annet en nedgang i mengden dekstrose, økning i cellulose, og i tillegg mais stivelse til tablettene.
Noen som merker forskjell på den nye type Armour som er på markedet?Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
20-07-09, 02:43 #2
Sv: Ny type Armour
Jo, jeg har læst om det for nogen tid siden: Armour Thyroid's Spring 2009 Reformulation Causing Problems. Some Patients Switching to Nature-Throid and Westhroid
Jeg bruger Westhroid og dem herinde der bruger Armour - har måske ikke endnu modtaget den ny "version". Skulle det ske for norske patienter, som får Armour på registreringsfritak - kan dette give problemer, hvis man ikke konvertere ordningen til at omfatte Westhroid/Nature Throid, som tilfælde er nu i USA, hvor patienter massivt skifter til de to andre produkter.
De rapporterede nye oplevelser med Armour er, iflg. artiklen på Thyroid.About: dramatiske ændringer i TSH og T4/T3 niveauer, hårtab, vægtstigning, hjertebank, træthed og tilbagevenden af forskellige andre symptomer på lavt stofskifte.
Det sidste forstår jeg ikke helt, da Armour er en bette smule svagere end Westhroid (ganske få mg pr tablet) og alligevel kan den give symptom som hjertebank. Alt andet end bindestofferne skulle være uforandret og alligevel rapporteres disse problemer. Jeg spørger mig selv om, hvorfor pokker overhovedet ændre formlen, når den oprindelige har fungeret fint i "hundrede" år?
Og så er det at paranoiaen lader høre fra sig og jeg begynder at fundere over, om Forest Farmaceuticals mon er blevet opkøbt af andre medicinalvirksomheder, eller holdings med interesser i medicinalindustrien?
Thyroid USP kommer jo på tværs af så umådelig mange syntetiske lægemidler i snart hvilken som helst sygdomkomplekset, at der er en god forretning i at ødelægge Armour Thyroid - først rygtet og dernæst - produktionen. Det ville jeg gøre hvis jeg var en grådig pengemand!
I modsætning til syntetiske hormoner - kan Thyroid USP præparater opbevares 20-30 år uden at de mister deres styrke. Jo køligere de opbevares, jo længere er holdbarheden. Opbevaret emballeret lufttæt i fryser, kan f.eks. jeg have et medicinlager til jeg bliver 87 år gammel. Regnet fra dagens dato. Så måske er det en god idè at sørge for at have Westhroid/Nature Throid nok i reserve til, at hvis også RLC LABS, INC. skulle finde på at lege med deres formler (min personlig paranoia), er man selv rimelig sikret i lang tid.
Det er sgu uhyggeligt!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-07-09, 07:49 #3
Sv: Ny type Armour
Jeg bruker den nye typen men har for kort erfaring med den gamle til at jeg kan si noe om forskjeller.
Største problemeter er visst for dem som tar den under tungen. Dette fungerer ikke lenger. Mulig det gjelder bare disse.Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
20-07-09, 18:28 #4
Sv: Ny type Armour - flyttet fra lavt stoffskifte
Slik jeg har forstått dette er det ikke endring i innhold av hormoner men hjelpestoffer. Det er de som tar Armour under tungen som har kommet med tilbakemeldinger om at den ikke fungerer som før.
Det største problemet for meg er at det ikke går å dele de lenger. De bare går i oppløsning. Virker som de er mye tørrere en før.Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
30-08-09, 13:44 #5
Deet er nå opprettet en facebookgruppe save natural thyroid, tast inn save-natural-thyroid i søkeboksen på facebook.
Ja, alle har like virkestoffer siden American Laboratories er eneste produsent av virkestoffet. Og det er mangel nå.
noen spekulerer om det er pga svineinfluensaen. Kun Norge og ett elelr to andre land er frie for svineinfuensa i svin.
-
30-08-09, 22:02 #6
Vi har da diskutert svineinfluensaen og naturlig stoffskiftehormon før.. Det kan jo umulig være det i sluttresultatet. Pillene, altså. Pga. behandlingen materien gjennomgåes før det blir til medisin.
Jeg har lest, og tror på, at mangelen skyldes godkjenninger og den slags byråkratiarbeid. Jeg tror mangelen vil raskt løse seg.
Har noen forøvrig hørt mer om gamle vs. nye Armour?
http://www.naturalthyroidchoices.com/FDANT.html
Så, plutselig skal man måtte behøve å bevise hvor bra Armour, osv. fungerer. Vel, beviset ligger jo i at alle pasientene som har blitt syke med syntetisk T4 faktisk har blitt bedre med Armour osv. Det jeg lurer på et hvorfor ikke Levaxin har fått denne behandlingen: Hvorfor trenger ikke produsenten av syntetisk T4 å bevise at det virker? (For der er det flere delte meninger enn det er med Armour, Naturethroid, Westhroid osv., som nesten alltid går som den beste medisinen!)
-
30-08-09, 22:26 #7
Ja, Aspirin og Digitalis og naturlig thyroxin var jo alltid unntatt fordi de kom lenge før FDA.
Og Synthroid søkte jo aldri om en godkjenning av levothyroxin dengangen den ble oppfunnet, de hevdet hardnakket at det var identisk med Thyroid USP som var veldkjent som virksomt og trygt og påliteligt. De måtte krype til korset og søke om en NDA rundt år 2000.
Det er kanskje en takk for sist??
I komiteen er det nå komment en viss Wolfe, som har hatt kampanjer mot alt naturlig og særdeles Armour TRhyroid i årevis. Mary Shomon har skrevet om ham i årevis. Han hevdet på nettsiden sin at Armour var helsekost og laget av ku. Og at styrken var forskjellig fra pakning til pakning eller talbett til tablett osv.
Mer her: http://thyroid.about.com/od/thyroidd...yroid-2009.htm merk at nyeste ting er på side2 men les alt. da får man følelsen av at Wolfe har fått FDA til å anse all Thyroid USP for å være ulovlig pga manglende NDA enda det har vært "grandfathered in"
Sjekk også denne http://www.whistleblowerfirm.com/pha...ud/desi-drugs/
Jeg tror mangelen kommer av at etterspørselen har økt og at Forest stengte ned produskjonen for ombygning og så hadde alle mangel fordi pasientene da gikk over til de andre tablettene. Og FDA har fortserket mangelen ytterligere ved å stenge Major og Time-caps.
-
30-08-09, 22:41 #8
Hmm... når man tænker på, at Kennedy er blevet skudt for mindre.... kan man kun forstå at hypothyreose-patienterne er så slidte, så de kan ikke kæmpe for sig effektivt nok....
Man kunne sende i nakken på Wolfe Oprah Winfrey (Hashimoto`s), Katherine Bell (thyroid cancer) og andre kendisser med hypothyreose.... Alle disse menneske kunne kysse karrieren goodbye, hvis de skulle leve af levothyroxine...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-08-09, 12:10 #9
Her er litt om forskjellen på Armour og Weathroid : http://www.inhousepharmacy.co.uk/gen...roid-info.html
Men ikke sikkert det gjelder mer ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-09, 15:49 #10
Noen år siden så søkte produsenten europeisk godkjenning for Nature-throid, faktisk. En Sunny Wilmington som opprinnelig kom fra englnad og som jobbet for Western, nå RLC, gjorde jobben og postet om det på thyroid.about.com forumet.
Det er tilgjengelig "On a named-person basis" som registreringsfritak heter på utenlandsk.
En annen sak er om det er på lager i Norge. Burde bli det.
Men erfa Thyroid skal også være tilgjengelig på samme måte.
http://www.thyroidscience.com/editor...sp.8.18.09.pdf
Lignende tråder
-
Hypotyreose type 2
Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 9Siste melding: 23-11-13, 11:14 -
Hypotyreose Type 2
Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 8Siste melding: 31-03-10, 13:06 -
Hypothyreose. Type 2? Skeptisk
Av mojavi i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 118Siste melding: 29-11-09, 11:54 -
En ny type jerntilskudd
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 10Siste melding: 17-09-09, 20:21
Svar med sitat

Bokmerker