Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
17-03-09, 17:49 #3
Sv: Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
Det er ikke pent å minne gode venner om hva de engang har sagt, men til deg Ayla er det godt ment !
"Fik opereret lille knude væk 1999 p.g.a. følelsen af ikke at kunne få luft. Der blev fundet thyreodit i det fjernede væv. Opsøgte endokrinolog i 2005 p.g.a. dødelig træthed, og fik forsøgsvis Eltroxin (Levaxin). Forsøgsvis, fordi endo. ikke mente min træthed stammede fra stofskiftet, da tallene var ok!! Nu er jeg på 100 mcg. Eltroxin, og har selv konstanteret, at jeg må have Hashimotos, der har ført til hypothyreose! Det er først for alvor her i 2008 jeg har fået min energi og hjerne (nogenlunde konstant) tilbage, men føler slet ikke min krop er i balance. Føler det nærmer som det er et andet stadie af "sygdommen". Spurgte min endo. om bedringen m.h.t trætheden her efter et par år på Eltroxin, kunne skyldes at kroppen skulle bruge tid til at restitutere sig! Svaret var at det højest kunne tage et par mdr.!
Jeg har længe haft taget beslutningen mig at gå over til Armour.....!"
Hypothyreose er en sekkebetegnelse - en felles diagnose.
Jeg har ikke annen, fordi man ikke har funnet årsaken til min hypothyreose.
Thyreoiditt (Hashimotos altså) er en diagnose og en årsak.
Men du har selv stillet den og ikke fått den av endoen ?
Hashimotos kan ikke stilles helt presist uten en biopsi. Det har du jo, men av en knute. Den skal nok ikke brukes til en diagnose.
Hvordan, og om en kjertel kan restituere seg er avhengig av mange kompliserte forhold.
Om den kan klare det uten en TSH er også tvilsomt.
Men gledelig er det jo hvis du slipper piller !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
Av ayla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-03-13, 05:39 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02 -
Vil nogen kigge på mine tal?
Av bellebellen i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 22-11-08, 23:26 -
Hvor fås liothyronin uden for Danmark
Av Kirsten, DK i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 8Siste melding: 05-02-08, 21:49

Svar med sitat
Bokmerker