Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Fürst måler ikke T3
Threaded View
-
26-05-05, 11:39 #4
Takk for svar!
Det er kanskje fordi jeg har lest i mye av det du har skrevet Nora, og sett at du har observert nettopp sammenhengen mellom formen og FT3, at jeg også ønske å holde den under oppsikt. Foreløbig har hverken FT4 eller FT3 kommet i øvre halvdel av referanseområdet. men sist jeg tok prøve (ca 3 uker siden) og FT3 altså ikke ble målt, lå TSH på 1,33 og da mente legen at jeg ikke skulle øke mer foreløbig. Min TSH startet på 220 i november, så det har da vært fremskritt... Jeg startet med 12 mikrogr levaxin og er nå oppe i 125. Likevel føler jeg at jeg kan øke mer, får se hva prøven jeg tok i går viser, og hva legen sier neste onsdag. Men jeg kommer til å be om at begge T'ene blir målt, ja, i hvert fall frem til jeg blir "balansert", og så innimellom, så får Fürst si hva de vil..
Spurte forresten legen om Liotyronin også, om det kunne være aktuelt dersom jeg ikke får de små grå under topplokket tilbake i form, men det mente hun ikke kom til å bli nødvendig, og at det var et svært sjeldent å bruke kombinasjonsbehandling.... Hmm. Hittil har jeg vært svært fornøyd med henne, men jeg begynner å bekymre meg for at hun kanskje tilhører den gruppen leger som n'Finn beskriver som fornøyde bare pasienten er riktig medisinert. Dvs etter boka. Velvel, får vel ikke ta bekymringene på forskudd, kanskje... Jeg tror forresten at ALLE leger blir forbløffet og i ulik grad "satt ut" i møte med en pasient som er velinformert og søker mest mulig informasjon på egenhånd. Det blir fort en "vanskelig" pasient.
Jeg har forresten fulgt rådet ditt, Nora om å forsøke selen, og det fikk meg faktisk til å føle meg endel bedre. Merket det godt da jeg reiste bort og glemte dem igjen hjemme en ukes tid. Tusen takk!
Beste hilsen, HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Svar med sitat
Bokmerker