Først vil eg sie at du bør få referanse verdiene med da disse kan variere fra lab til lab.
En TSH på 6,3 er litt højt og kan indikere at du har lavt stoffskifte, men det er vanskelig å sie noe ut fra en enkelt TSH måling. Strengt tatt bør du få sjekket stoffskiftet ditt flere ganger før man endelig konkluderer at du har lavt stoffskifte. Du bør og få testet FT4, FT3, anti-tpo og TRAS. Og så er det jo det med formen. Føler du selv at du har symptomer på lavt stoffskifte?

De andre prøvene kan eg ikke sie noe om, da eg ikke har referanse områdene, men hvis man samenlikner med referanse områdene fra Fürst sin analyseliste (se nedenfor), så er de litt for høye. Hvis de er for høye, så kan det og skyldes lavt stoffskifte. Et lavt stoffskifte kan klusse med så godt som alle prosesser i kroppen.

ALAT brukes for å sjekke leveren din. Her trenger man referanse verdiene tror eg. På Fürst sine sider er en S-ALAT>70 U/L en indikasjon på at noe er feil.
"Tolkning: Høye verdier ved akutt og residiverende hepatitt, toksisk leverskade, mononukleose, galleveisobstruksjon".

Parathyroideahormon:
"Referanseområde: 1,6 - 6,9 pmol/L
Tolkning: PTH-verdien diskriminerer godt mellom pasienter med primær hyperparathyreoidisme og pasienter med hyperkalsemi av andre årsaker. Måleresultatet må imidlertid alltid vurderes i forhold til kalsium-konsentrasjonen i serum. Ved primær hyperparathyreoidisme finnes hyperkalsemi og forhøyet PTH, eller ''normale'' PTH-verdier som er høye i forhold til kalsiumkonsentrasjonen i serum. Også ved sekundære, samt ved den mer sjeldne tertiære hyperparathyreoidismen sees høye PTH-verdier. Hos pasienter med kronisk nyresvikt kan PTH være til nytte for å differensiere mellom osteomalasi (lett til moderat forhøyet PTH) og osteitis fibrosa (kraftig forhøyet PTH). Behandling med Litium øker PTH-konsentrasjonen i plasma. Ved hyperkalsemi i forbindelse med malign sykdom finnes ofte PTH-verdier under eller i nedre del av referanseområdet. Ved hypoparathyreoidisme påvises vanligvis lave PTH-verdier kombinert med hypokalsemi. Se Kalkstoffskiftet."

"S-Urinsyre
[S-Urinsyre] 059 (A) (Urat)
1 mL serum
Indikasjon: Kontroll av pasienter som behandles med tiazider og cytostatika, særlig ved leukemi. Arthritis urica. Juvenil hyperurikemi (Lesh-Nyhans syndrom). Xantinuri.
Referanseområde: (NORIP, 7. januar 2005)

12 år 120 - 320 mol/L
Menn: 12 år 230 - 480 mol/L
Kvinner 12 - 49 år: 155 - 350 mol/L
Kvinner 50 år: 155 - 400 mol/L

Tolkning: Høye verdier ved de fleste tilfelle av arthritis urica, juvenil hyperurikemi, leukemi, polycytemi, pernisiøs anemi, pneunomi, nyreinsuffisiens, inanisjon, behandling med tiaziddiuretika. Lave verdier ved xantinuri, leverinsuffisiens, behandling med allopurinol, probenicid, kortison og store doser med salisylater."

link til blåbok:
http://www.furst.no/bb/index6.html