Hvilepulsen er veldig individuell og må få lov å være hva den er.
Den er trenbar og faller ved god kondisjonstrening og stiger ved styrketrening.
Den stiger også med økende antall stoffskftehormoner i blodet og poenget med å følge litt med på hva den er, er at det kan gi en nyttig tillegsopplysning i vurderingen av om stoffskiftet er høyt eller lavt.

Arm som sover når du sover, og som er iskald hadde jeg i mange år.
Det ble ikke borte før jeg skiftet til Armour og jeg har ikke hatt det en eneste gang siden.

Kjertelen produserer mange hormoner og disse må vi leve uten når kjertelen stopper. Levaxin inneholder bare ett av dem - T4.
Poenget med å bruke Armour er at da får man alle sammen.
Kjertelen produserer 75% T4 - 20% T3 og mindre mengder av de andre.
Også kalsitonin produseres av kjertelen - et hormon som sørger for at kalsiumet forblir i knoklene.
T3 produseres også kunstig under handelsnavnet Liothyronin. Mange føler seg bedre når de får 5µg av dette en gang eller to i døgnet - i tillegg til den vanlige Levaxindosen.
Kanskje var det dette legen var inne på ?

Armour inneholder jo også dette.........

Insulin ble i tidligere tider utvunnet av gris det også. Nå er den syntetisk, og ingen vil nok tilbake til insulin av gris. Her fungerer det kunstige fint.
Dette faktum brukes ofte av syntet -tilhengerene og sier at det må gjelde for thyroxin også.
Men det er bare et eksempel på dårlig overtalelseskunst jeg synes de skulle holde seg for gode til å bruke. Det er jo to himmelvidt forskjellige stoffer som ikke kan sammenliknes. Argumentene som brukes er lette å nøytralisere og ikke egnet til å overbevise noen som har litt greie på det.