Vel - jeg har dårlig erfaring med dette. Jeg tok min første analyse i april 2005. Jeg fikk tilsendt flere bokser med kosttilskudd, samt en egen boks med jerntabletter. Jeg begynte å stille spørsmålstegn ved nettopp det siste, da blodprøver viste fulle jernlagre og høy blodprosent.

Jeg tok kontakt med Grethe Wauer, som ikke kunne gi meg tilfredsstillende svar. Til å begynne med hevdet hun at analysen var skreddersydd og at jeg måtte stole på den, og ta alle tilskuddene, men hun endte opp med å si at jeg nok ikke burde spise jern....og da var jo skepsisen til hele analysen sådd. Bladet Mat og Helse hadde hatt en artikkel om Grethe og hårmineralanalyse, og jeg kontaktet derfor Dag Viljen P, som igjen satte meg i kontakt med lege Stig Buset.

Sistnevnte sa at jeg ikke skulle spise jern! Jeg kuttet jernet og spiste de andre tilskuddene. Tok ny analyse i september samme år. Det er forskjell på søylene i diagrammene på disse to analysene, men jeg kan ikke si at jeg kjente noe "bedring".

Jeg skal ikke påstå at slik håranalyse er kvakksalveri, men min erfaring er...dårlig ja.