Hei

Det er slim at det varierer fra plass til plass hva som er normale referanser på blodprøvene. Så hvis det står referanse i parantes bak så ville det hjelpe oss å tolke dem.

Jeg skal gjøre et forsøk, med de referansene som er i Rogaland.

S-TSH 1,42
S-fritt T3 12,4
S ferritin 27
B lymfocytter 2,5
vit B12 242
TSH er innenfor referansen (12-22)
Fritt T3 er langt over normalen (3,1-6,3)
Ferritin er kjempe lavt! (13-150) Kan gjøre henne trett og slapp osv. Mange symptomer på jern mangel!! Bør ta tilskudd av jen etter mitt hode. Legg press på legen på det..
Vitamin b12 er også lav, men vanligvis reagerer ikke legene på det. Press han litt på b12 gir også lignende symptomer som stoffskiftet. Og sammen med ferritinen kan de to forklare symptomene langt på vei.

MEN, det er ingen antistoff prøver her. Så hvis datteren din har stoffskiftet så vil hun kunne ha fine prøver, men allikevel på vei til å utvikle hypothyreose. Selv gikk jeg i kjempe elendig form i 10 år før det kom utslag på prøvene. Hadde de tatt en skikkelig antistoff undersøkelse av meg så hadde de gjerne funnet det lenge før.

Be om:
Anti-TPO (S-Thyr.perox-antistoff)
Anti-TG (anti thyreoglobulin)
TRAS (S-THS receptor-antistoff)

Selv om anti.TPO er den mest vanlige så kan man være syk uten den. Be om alle, så du sikker. Jeg ser heller ikke den mest vanlige prøven på siden av TSH som er fritt T4, kunne også vært grei å ha.