Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Kan en endokrinolog
Threaded View
-
16-09-07, 22:44 #1
Kan en endokrinolog
Kan en endokrinolog nekte å ta imot meg som pasient?
Jeg bare spør siden jeg fikk brev fra fastlegen min på lørdag hvor det sto:
Jeg ser ikke at det finnes behov for spesialistvurdering av din pasient pr dags dato. Hun har en adekvat behandling, fritt thyroxin mellom 15 og 16 og TSH mellom 0,15 og 0,29. Hun har også normal T3 registrert her på UNN.
Jeg synes pasienten skal fortsette uforandret med denne dosering og kan ikke se at det skulle gi henne noe som helst symptomer.
Mvh
Johan Svartberg
seksjonsoverlege prof.dr.med
Men det som ikke kommer frem var at jeg ble helt hyper av denne doseringen: 100 mikrogram levaxin pr.dag.
Jeg fikk høy puls, hjertebank, uro i ben, og uro og ristninger i armene, fikk også litt ubehag i halsen, var aldri mer trett på ettermiddagstid.
Jeg tok kontakt med fastlegen min, og ble enig med han at jeg skulle redusere til 50 mikrogram levaxin to ganger i uken.
Nå har det seg også sånn at vi er i planleggingsfasen i forhold til et barn til, og da har jeg lest (både her inne og på Snart Gravid at TSH verdien bør ligge mellom 1-2) for at man skal kunne bli gravid,
Jeg har ikke nevnt for fastlegen at vi skal prøve å få barn igjen, bør jeg si ifra om dette slik at han kan prøve å henvise meg til endokrinologen på nytt igjen?
Er det noen på dette forumet som kjenner til prof.dr.med Johan Svartberg ved UNN? Er han en dyktig mann innenfor sitt felt?
Ble masse spørsmål på en gang, håper at noen tar seg tid til å svare!
mvh janike

Svar med sitat
Bokmerker