Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
13-03-07, 11:11 #1
Hjertebank, er det forbigående?
Hei.
Jeg har siden oktober økt dosen jevnlig fra 50 mg til 150 for noen få uker siden. I det siste har jeg fått veldig hjertebank, særlig om kveldene og nettene sammen med varmefølelse og nattesvette. Er dette tegn på for høy dose eller kan det være forbigående siden jeg økte dosen sist? At det går over om en stund?
Prøvene mine er fine iflg legen (har ikke tallene), men har fortsatt symptomene som utslitthet, brainfog, ukonsentrert +++
Men nå altså denne hjertebanken. Er det noen som kan hjelpe?
Et annet spm: Er det noen andre matvarer enn soya vi bør holde oss unna? Jeg har hørt at brokkoli ikke er bra for oss, og det er noe jeg spiser ofte...
Mvh Siri
-
13-03-07, 11:31 #2
Elaine Moore sier at hypersymptomer er vanlig i fire dager, men hvis dosen er for høy så går det ikke over etter fire dager......
En annen årsak til hjertebank til tross for ikke høy nok dose er ofte for lavt ferritin, og da snakker vi om at til dette bruk er tall under 50-70 for lavt.
Du kommre ikke videre uten tallene, prøvene er fineholder ikke.
Jeg tipper du trenger liothyronin i tillegg, at du har lav ft3 og høy ft4. Da har man typisk brain fog de luxe.
-
13-03-07, 11:39 #3
Takk for svar Nora.
Det er en stund til jeg skal til legen igjen. Om jeg ringer de og ber om svar på prøvene, tror du de vil sende dem til meg?
Når du sier for lite ferritin, er det noe jeg kan ta i tillegg selv? Eller er det noe legen må foreskrive.
Mvh Siri
-
13-03-07, 11:41 #4
jerntabletter kan du ta selv, men greitt å vite om du faktisk har for lite først...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Ferritin og hjertebank...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 22-02-07, 10:44 -
Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 03-06-06, 00:32 -
Forbigående effekt - av alt....
Av kira i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 25-04-06, 22:11
Svar med sitat

Bokmerker