Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard etter inntak av levaxin

føler at formen blir dårligere en 2-3 timer etter inntak av levaxin, i form av hjertebank,tungpust,trykk over kjertelen mange ganger så verker den,kvalme you name it.....noen som kjenner lignende??

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Ja, jeg har kjent det litt på samme måten noen ganger. Spesielt hjertebank og tungpust.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg hadde mange av de symptomene før jeg fikk diagnose og Levaxin. Har du sjakket nivåene dine i det siste??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vel.... har hatt tendens til det motsatte.... aldså at jeg har fått symptomer når jeg har glemt å ta tabletten....
    ca 2 timer etter normalt inntak ble jeg svimmel og ør...

nå etter at kjertelen min gikk amok og jeg ble høy eller hva jeg nå er,har denne innebygde klokka fjusket... jeg husker ikke om jeg har tatt Levaxinen eller ikke og måtte nå kjøpe meg dosett....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

hei.
    har også kjøpt dosett :twisted: gjør ting mye enklere.skulle ihvertfall ikke være det at jeg glemte medisin......anne ma,blodprøvene mine er innenfor nooooooormal,men det nytte ikke.
    meine æ leste i en rapport fra en utenlandsk lege at maks 10mg med lio delt på to,ja ja æ må nu få prøve det først.tusen takk for all respons her inne,ka skulle æ ha gjort uten dokk

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har lagt ut et referat fra et foredrag av en norsk kvinnelig endokrinolog hvor hun kort oppsummerer kombinasjonsbehandling, hva de først prøver. Det er noe sånt som 100µg levaxin plus 10µg liothyronin.

Det står også noe lignende i Professor Dr. Ridha Arems bok om behandlig av stoffskiftet.

Om hjertebank osv. emnet dukker opp non ganger på forumene, og første spørsmål er vanlig vis om hva vedkommendes ferritin-nivå er. Det viser seg nemlig i praksis at hvis ferritin er lav (for dette bruk under 50-70), kan mange ha hyperadrenerge symptomer pga for lavt ferritin.

Ellers kan det være at man burde ta levaxinen med mat, da blir absorpsjonen langsommere (men også litt mindre)

Noen tar den om kvelden og blir mye bedre.

Noen deler den opp.

Det er alltid noen få som ikke tåler fyllstoffene. Må prøve seg fram med annet merke som har andre fyllstoffer.

I England var det flere som fortalte at de fikk alskens reasjoner av diverse billigmerker, mens de hadde det mye bedre på det dyreste merket, Goldshield Eltroxin (koster et par kroner mer bare) Høres ut som om det ikke var placebo, fordi de fikk utlevert forskjellig hver gang fra apoteket og når de fikk dette og var bra så spurte de hva det var.

I tyskland er det også noen som reagerer på thyroxin, og de har flere merker å prøve også. De har flytende thyroxin der, i dråpeform, og det er lettere å dosere. Inneholder få fyllstoffer, og svovel som konserveringsmiddel. Fins noe helt likt i Frankrike, uten svovel, men må oppbevares i kjøleskap, og koster nesten ikke noe.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ã…, og jeg glemte å nevne det om EFT, som jeg har plassert i alternativ-medisin-mappa her. Det er en teknikk hvor en banker på visse akupunkturpunkter og er egentlig laget for angst og panikk og sånt, men brukes på alt mulig annet. Balanserer Chi i det hele tatt og det er jo bra.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

nora skrev :Ellers kan det være at man burde ta levaxinen med mat, da blir absorpsjonen langsommere (men også litt mindre) .

Hei, er det riktig det du skrev, Nora ? I følge Dr Egil Haugs innlegg om behandling av hypotyreose i Tidsskr Nor Lægeforening ( som du henviste til her et sted på nettet), så er det lang halveringstid på Levaxin og bør derfor tas fastende. Mens Trijodtyronin absorberes raskt og kan gi hjertebank, varmefølelse og svetting en times tid etter inntak. Han skrev også at det da kan være tilrådelig å dele Trijodtyronin-dosin i to, en halvdel om morgenen
    og en halvdel om kvelden, fastende. eller å ta hele dosen om morgenen( eventuelt kvelden etter et måltid. Ã… ta medisindosen etter et måltid fører til forsinket absorbasjon.

Takker forresten for henvisningen din til disse artklene, de var klare og greie å lese. Tåka lettet litt for meg og jeg skal ta med denne til legen min som ville ta nye blodprøver av meg en uke etter doseøkning.....

Tussete Tussa

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Jeg har lagt ut et referat fra et foredrag av en norsk kvinnelig endokrinolog hvor hun kort oppsummerer kombinasjonsbehandling, hva de først prøver.
    Hei Nora! Hvor finner jeg referatet? Så både under nyttige linker og alternativ medisin......? ( "Letegenet" er ikke i fom for tiden ).
    På forhånd takk for hjelpen!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Se på www nederst i postingen min!

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Verdier etter økning av Levaxin..
    Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 29-08-08, 09:54
  2. Prøvene etter 6 uker på Levaxin:
    Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 01-07-08, 20:49
  3. Svar: 5
    Siste melding: 08-06-07, 14:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn