Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 54
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard Re: Tåler ikke alkohol lenger

Sitat Opprinnelig skrevet av Tor
    Har pustevansker, føler jeg ikke får nok oksygen, sterkt ubehag i kroppen og får angst.

Jeg kjenner veldig godt igjen symptomene med å "ikke få nok oksygen", men jeg har slike problemer helt uten å nyte alkohol. Grunnen hos meg er sannsynligvis binyrebarktretthet. Sjekk DHEA-nivåene dine for å finne ut om dette gjelder også deg!

PS. Alkohol stresser binyrene ekstra, så det er absolutt ikke utenkelig at det er derfor du får ubehag som du beskriver. Følelsen av å ikke få oksygen er typisk for binyrebarktretthet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

fikk pusteproblema å krampa etter å drukket, så e no blitt avholdsmenneske, tåle det rett å slett ikke lengre. Ã… det andre som æ kanskje synes e enda rarere e at æ også måtte slutte å røyke. Det var ikke godt lengre, ble kvalm å uvel. Egentlig ikke noe negativt å bli kvitt de lastan, men skjønne ikke hvorfor æ fikk sånne reaksjona. Noen som vet?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    49
    Meldinger
    46

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Shanita
    Jeg for min del har aldri vært en sånn "kosedranker". Har liksom bare drukket dersom jeg skulle ut på byen osv. Derfor er jeg en av de heldige som ikke savner den kosen på lørdagskvelden.
    hehe.. jeg er akkurat lik. For meg er det ikke kos å ta et glass rødvin på lørdagskvelden.. da syns jeg det ikke er noe godt.. men å tylle innpå en flaske av det samme på fest.. ja, det er helt nydelig :-)

dårlig drikkekultur, kalles det... heheh :P

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9

Standard Hypothyreose og alkohol

Hei!
    Har akkurat vært inne på nettet og sett at det kan være en forbindelse mellom hypothyreose og binyresykdom som kan fore til intoleranse for alkohol.
    Har selv den seneste tiden kjent at jeg blir fort syk av alkohol og da er det ikke snakk om store mengder, to til tre glass vin på en kveld på fem-seks timer. Og jeg er ikke tynn og hengslete, tvert i mot. Har tålt mye mer før uten å bli syk eller full.
    Er det andre med lignende opplevelser?

Hilsen Ann
    Ann

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard

hei
    ja eg har det skkurat på samme måte. Eg blir veldig uvel av alkohol dersom stoffskiftet mitt ikkje er stabilt. dersom eg er inne i ein god periode så går det bra. men er eg inne i ein dårleg periode og ønsker å kose meg med eitt vinglas så går dessverre ikkje det.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9

Standard

hei Moor!
    Har du undersøkt med legen din om du har binyreproblemer?
    Og det er så rart at jeg kan drikke champagne uten å reagere like sterkt som på foreksempel vin. Det sier også søsteren min som har en hypothyreose som er mye mer lammende enn min.
    Kan boblene i champagnen gjøre at alkoholen ikke virker like dårlig på binyrene. Boblene er jo bare co2???
    rart!!

Vennlig hilsen
    Ann
    Ann

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard

ja eg har undersøkt dette to ganger og begge gangene var det ok. så det er nok ikkje det. no driv eg aukar dosane og kjenner at alkohol ikkje er det rette no.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9

Standard

Du mener da at det for deg kun har noe med stoffskiftet å gjøre? Vil det da si at alkoholintoleranse kan komme av nedsatt stoffskifte i seg selv uten sammenheng med binyrefunksjonen?

Ja,ja! Det er jo ikke verdens undergang akkurat, men det er litt trist å ikke kunne ta et glass hvitvin i sommerferien uten å måtte tenke på konsekvensene.

Ann
    Ann

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er veldig mange med "bare" stoffskiftet som ikke tåler alkohol særlig godt. Men så er det noen som er akkurat omvendt
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Skottland
    Meldinger
    57

Standard

Ja, jeg har også fått problemer med alkohol! (Huff, det der hørtes ille ut)

En av mine "ting" har vært hvitvin om sommeren, - men jeg kan ikke drikke så mye som et eneste glass lengre. Jeg blir stiv i leddene og hjernetåken blir enda værre i dager etterpå.

Og ja, det går bedre om jeg holder meg til "bobbler". Men det er ikke mye jeg tåler av det heller.
    Så jeg er nå nærmest alkoholfri. Og jeg er enig - det er trist og ikke kunne sitte i haven med et glass kald hvitvin.

Ruth

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. hva med hyperperiode og alkohol?
    Av Lissa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 01-04-09, 13:34
  2. T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 68
    Siste melding: 11-10-07, 20:41

Bokmerker