Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 54
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Baremei; sånn har stort sett jeg det også, men jeg våkner aldrig opp og er i nærheten av ett normalt menneske dagen etter.... Blir like fyllesyk om jeg tar ett eller ti glass... Men jeg drikker som en mann, det gjør jeg og har egentlig alltid gjort det... Broder'n og svigerinna mi, hadde aldrig sett ett kvinnfolk som drakk som meg påstod de i utdrikkingslaget mitt og de spytter ikke akkurat i glasset de heller..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

fyllesjuk i den forstand at man er kvalm og spyr og sånn har ikke jeg vært plaget med heller heldigvis...

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Sovjetunionen
    Meldinger
    29

Standard

Jeg føler heller ikke at jeg blir full. 12 halvlitere på byen og 3 drinker. Helvilt. Ville jo vært sveiseblind for noen år siden. Imidlertid sier det bare pang noen ganger også våkner man opp et eller annet sted. Omtrent som med narkolepsi. Og da kan jeg sove uendelig lenge etterpå også. 20 timer er vel rekorden. Må jo ha vært dødelig sliten. Man blir vel sliten av å drikke alkohol, men så mye?

Jeg har etterhvert forstått at jeg ike skal drikke spesielt mye om jeg føler meg utbrent, trøtt og sliten. Likevel er det jo dumt at virkningen som man fikk før er helt borte. Ingen merker forskjell på meg. Før ble jeg pratsom og i godt humør nå blir det bare slik at jeg orker enda mindre.

Fyllesyke forsvant i 1996. Ble erstattet med selvmordstanker og sterk angst en periode, men nå er det borte. Ingen fyllesyke nå. Kun sult og søthunger dagen etterpå.
    It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard alkohol og sånnt...

Hei der!
    Jeg har en erfaring fra da jeg hadde høyt stoffskifte. Etter bare litt vin og litt øl (hadde spist bra også) ble jeg plutselig svimmel og uvel, følte at jeg kom til å besvime, tenkte at nå må de ringe ambulanse.. Heldigvis gikk det over med en gang. Etter dette har jeg vært veldig forsiktig. Har jo lest at man skal være forsiktig med alkohol når stoffskiftet er høyt, men jeg visste ikke at det kunne bli så ille. Jaja. Nå er jeg gravid og kanskje blir jeg avholds for godt. Tiden vil vise.

Klara

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard Tåler ikke alkohol lenger

Etter jeg fikk sykdommen har jeg opplevd at om jeg drikker 2 glas rødvin eller øl, våkner jeg om natten og er skikkeli dårlig.

Har pustevansker, føler jeg ikke får nok oksygen, sterkt ubehag i kroppen og får angst.

Hadde det ikke sånn før etter to glas vin.

Må vist bare bli totalavholdsmann, for dette er skikkelig pyton.

Hvorfor skjer dette mon tro?
    Andre som har det sånn?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Husker du ham sovjetiske presidenten som ble full av å drikke ett glass? De viste filmsnutter hvor han gjorde rare ting.
    Det viste seg at han hadde alvorlig hypothyreose.
    Han trengte en hjertebypassoperasjon (hjertesykdom er en vanlig komplikasjon av hypothyreose) og måtte da først starte på thyroxin for å i det hele tatt kunne tåle narkose.......

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

Jeg har det akkurat på samme måte som deg..!! Det er så utrolig irriterende:( kan liksom ikke gå ut å kose meg med et par glass vin en gang.. blir kjempe dårlig og får sinnsykt mye angst. Blir så dårlig at man kunne trodd at jeg hadde drukket flere liter vin...
    aner ikke hva jeg skal gjøre med denne saken...
    ikke at jeg er en stordrikker, men jeg syntes det er kos å ta seg et par glass rødvin eller et par øl...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

jeg har blitt bedre med tiden jeg. Tåler uten noen problemer et par øl eller et par glass vin.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Gjenkjennelig. Et par glass og hele neste dag er pyton.

Tåler f.eks bedre vin og sprit enn øl. Drikker mye, mye vann til og spiser før og etter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Jeg for min del har aldri vært en sånn "kosedranker". Har liksom bare drukket dersom jeg skulle ut på byen osv. Derfor er jeg en av de heldige som ikke savner den kosen på lørdagskvelden. Sjokolade derimot.. jah.. det er noe HELT annet.
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. hva med hyperperiode og alkohol?
    Av Lissa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 01-04-09, 13:34
  2. T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 68
    Siste melding: 11-10-07, 20:41

Bokmerker

Regler for innlegg