Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
10-10-15, 21:56 #1
Sv: TSH har gått fra 2.70 til 2.0. Ikke øke Levaxin?
Dette har jeg faktisk letet etter en kilde på, for jeg leste det en plass og spurte han om det, og han sa at han aldri hadde hørt on det. Tusen takk for vedlegg, jeg skal skrive det ut og gi det til han neste gang jeg er innom.
Utifra hele artikkelen høres det fint ut som om jeg kan øke dosen min enda en gang - jeg er ganske tung, og føler meg ikke så mye bedre at det gjør noe.
Men det som gjør meg så usikker, er at samme lege sa at han ville ha meg ned på et TSH-nivå på ca 0.5-1,0. Utifra det han sier høres det ut som om han mener at TSH-nivået skal gå videre ned (som sagt har det gått ned 0,7 på fem uker) på 75 mcg. Det er her jeg blir litt usikker - stemmer det? Og kan jeg forvente at jeg uansett må opp på en dose på 125-150 mcg utifra vekten min? Er det usannsynlig at 75 mcg vil gi meg symptomer på høyt stoffskifte?
-
10-10-15, 22:47 #2
Jeg synes det høres ut til at du skal øke dosen en, og kanskje flere, ganger til, til du har en TSH rundt 0,5 - 1, kanskje ned mot 0,2 hvis du da fortsatt ikke føler deg bra. Med Levaxin er det vanlig å øke med 5-6 ukers mellomrom, fordi det tar så lang tid før virkningen vises.
Det høres ikke usannsynlig ut at du skal opp i en dose på den størrelsen du nevner. Jeg veier rundt 70 kg, og brukte 125 mcg Levaxin mens jeg gikk på det. Bruker du p-piller kan det hende du må ha enda mer. Neste gang du har legetime, kan du jo spørre om hvorfor h*n mener du ikke skal øke, når du fortsatt har symptomer med dine 75mcg? Det viktigste er jo at du føler deg bra, ikke hvordan blodprøvene ser ut.
Fungerer det fortsatt ikke med Levaxin når du har fått ned TSH enda mer, kan du begynne å lese deg opp på Liothyronin, som vanligvis brukes som tillegg til Levaxinen, og om NDT som er frysetørket kjertel fra gris (produktnavn f.eks Armour Thyroid, Erfa Thyroid, Nature-Throid m. fl.). Mange av oss har fått et bedre liv med det.
-
11-10-15, 14:07 #3
Dette var veldig innsiktsfullt - tusen takk for innspillet. Jeg kommer til å øke til 100 mcg, og heller følge med på eventuelle overdoseringssymptomer.
Jeg har lest litt om Liothyronin, som jeg har et godt inntrykk av. Regner med det ikke har noen hensikt å nevne dette for fastlegen min før jeg er på <0,5, men skal ha det i bakhodet.
Jeg har også fått tilbud om henvisning til endo, men det regner jeg heller ikke med at har noen hensikt før i det minste blodverdiene mine er under kontroll...
Lignende tråder
-
Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.
Av Tonjemy i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-12-14, 18:27 -
Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.
Av Tonjemy i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 17-11-14, 22:36 -
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?Svar: 17Siste melding: 16-07-11, 18:25 -
Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 20-05-05, 22:08

Svar med sitat

Bokmerker