Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Forvirret jente, ny på forumet

Som så mange andre trodde jeg også at stoffskiftet var en filleting spm Levaksin skulle fikse enkelt og greitt. Som du har oppdaget, så er det ikke slik.
    Sture sier du går på en høy dose Levaksin; dette er feil! Du går på en svært lav dose. De fleste med Hashimoto bruker mellom 100 og 150 mcg pr dag.
    Utifra dine blodprøver ville jeg økt medisineringen. De aller fleste trivest best når TSH er under 1 og FT3 og FT4 ligger helt i toppen, for noen av oss over referanseområdet.
    D3, ferritin og B12 har en egen evne til og bli alt for lave når man har lavt stoffskifte, så disse bør du absolutt få sjekket. Er disse verdiene lave, vil ikke kroppen heller kunne bruke Levaksinen optimalt.
    Hashimoto er en autoimmun sykdom. Det er ingen vits i og gruble over hvorfor akkurat DU var en av de smange som fikk denne sykdommen; den er her, og det er ingenting du kan gjøre for og bli kvitt den. Derfor er det mye viktigere og fokusere på hvordan du kan leve best mulig MED sykdommen.
    Lavt stoffskifte rammer alle aldresgrupper, det er ingenting som tilsier at gravide er mer i faresonen for og få den autoimmune varianten.
    Når det gjelder svangerskap, så er det slik at det normale er og øke dosen i svangerskapet.
    For lavt stoffskifte drar med seg mye knask, blant annet sår hals, depresjon, angst, leddsmerter, etc., så det er viktig og komme opp i rett dosering.
    Jeg reagerer på at du tar 50 mcg 5 dager i uken og 100 mcg 2 dager i ukern. Kroppen din ville hatt det mye bedre med en jevnere tilgang - Jeg ville tatt 75 mcg ene dagen og 50 mcg andre dagen for og få det mest mulig jevnt. Men jeg ville nok økt dosen.
    Det er ganske langt sprang mellom blodprøvene dine, spesielt med tanke på at du ikke har funnet din optimale dosering.
    Husk og sjekke stoffskiftet hver sjette uke, og alltid om morgenen, helst klokken åtte, og før du har tatt Levaksin

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard Sv: Forvirret jente, ny på forumet

næhmmen!
    Jeg fikk 450 i uka til å bli pr dag - Hør på BenteR!!

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    4

Standard Sv: Forvirret jente, ny på forumet

Tusen takk for svar, BenteR!
    Kanskje jeg skulle bestille en legetime og spørre om å få tatt prøver på d3, ferritin og B12. Sist jeg var der ønsket jeg å få økt levaxindosen siden jeg hadde hørt at tsh'en burde ligge nærmere 1 (sist måling var 1.9) men han mente dette ikke var nødvendig. Jeg burde kanskje prøve igjen, hvis ikke blir det Balderklinikken neste
    Må si det er deilig å høre fra andre med litt mer peiling enn meg selv!! Det setter jeg veldig stor pris på
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Jente 10 år, lavt stoffskifte pg mye magevondt
    Av Heal i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 27
    Siste melding: 10-07-11, 21:12
  2. Jeg er en jente på 28 og lider av lavt stoffskifte
    Av mokka i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 11-11-10, 21:40
  3. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  4. Svar: 9
    Siste melding: 08-04-07, 00:50
  5. Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 06-07-05, 22:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn