Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
15-08-12, 11:44 #2
Sv: Endelig fått registrert meg...
Hei, og velkommen inn!
Håper du vil ha like mye nytte av forumet som jeg har hatt.
Ikke alle leger er like godt oppdatert på stoffskiftesykdommer, og det høres ut som om vikarlegen du møtte har forbedringspotensiale .... Han burde vite at det er relativt vanlig å få lavt stoffskifte etter fødsel, og det trenger ikke å være etter den første. For mange retter det seg heldigvis igjen, og går tilbake til normalt, men for en del blir det værende lavt, og man trenger medisiner. Det har tilogmed et navn; postpartum-thyreoiditt. Er du disponert for stoffskiftesykdom, kan svangerskap og fødsel være det som utløser sykdommen. Det er nok vanligst hos godt voksne, men heller ikke uvanlig hos yngre - jeg har en datter på 18 som har det.
På beskrivelsen din (du skriver godt!
) høres det jo absolutt ut til at det er mye som stemmer med lavt stoffskifte (hypothyreose). Sliten, nedfor, vektøkning, liten interesse for sex, tiltaksløs, lav kroppstemperatur, frossen, tørr hud ..... Du scorer ganske høyt på lista over typiske symptomer. Hvorfor ikke ta utskrift av det første innlegget ditt, der du beskriver hvordan du har det, og ta med til legen neste gang?
Flott at du sto på og overtalte legen til å ta blodprøver av deg! Du har rett til å få en utskrift av dem når de er klare. Hvis du vil, kan du legge ut prøvesvarene her, og få noen kommentarer på dem fra flere på forumet som har lang erfaring med å leve med dette.
Varme tanker til deg, håper det går oppover igjen herfra!
Lignende tråder
-
Ny på forumet, og har endelig fått konstatert lavt stoffskifte
Av Lenak i forumet DagbokerSvar: 48Siste melding: 22-04-13, 19:10 -
Har ENDELIG fått levaxin!
Av Angel i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 48Siste melding: 21-02-11, 21:45 -
Endelig...
Av Aina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 08-11-10, 10:16 -
Endelig hjælp!
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 03-12-07, 14:56

Svar med sitat
Bokmerker