BenteR, du kan ikke får en annen lege til å kikke på sønnen din? TSH er jo for høyt. Andre steder i Europa startes behandling når TSH går over 2...

Jeg har sittet og lest Tidsskriftets artikler om hypotyreose. Og skjønner ikke logikken. På den ene siden sies det at vi hypotyreote har det best med en TSH på 0.5-1.5. Samtidig vil de ikke sette i gang behandling dersom den er mellom 4-10? Jeg kan forstå at høy TSH kan maskere annen sykdom. Men om gutten din gang etter gang har høy TSH og ikke føler seg bra? Det er gjort endel undersøkelser hvor de med såkalt latent hypotyreose har fått prøvebehandling, en studie varte i 10 måneder. Med liten effekt. Ergo skal det ikke settes i gang behandling før du ligger og svømmer på gulvet og har gjort det en stund.

Mitt inntrykk er at en del leger setter ME-diagnose for raskt. Fungerer den på samme måte som å fortelle oss at alt er psykisk? Lettvint for legen, for ingenting kan gjøres for de med ME. Leit at du i tillegg til deg selv også har andre i familien som sliter, BenteR