Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
Jeg opplever stadig så mye uvitenhet og uforstand spesielt om hypotyreose type 2, at jeg i går sendte dette innlegget til lokalavisa Nordlys:

Mange kan ha hypotyreose uten å vite det selv. Selv ikke legen eller endokrinologen finner det ut gjennom blodprøver! Hypotyreose type2 kan ikke diagnostiseres gjennom laboratorietester. Legen må ”se pasienten” med alle sine sammensatte symptom!

Hypotyreose/lavt stoffskifte - dvs unormal lav funksjon i skjoldkjertelen, kan ha innvirkning på kroniske smerter, diabetes, hjertesykdom, menstruasjonsproblemer og søvnapné. I boka ”Hypothyroidism Type 2: The Epidemic”, forklarer dr. Mark Starr hvordan helt ulike forstyrrelser opptrer.
Tilgiv dette off topic, Elbeth, men siden du har nærmest fået denne bog på ryggraden, mens min egen har været udlånt ret længe nu, vil jeg gerne spørge om det kan passe, at Mark Starr anbefaler at starte behandlingen med så lidt som 15 mg Thyroid? Jeg mener ikke, at jeg læste noget i den retning, da jeg læste bogen. Mit spørgsmål gælder indlægget til bibzi80:

Sitat Opprinnelig skrevet av bibzi80 Vis post
Jeg har hypotyrose type 2 som ikke kan sees på blodprøver. Legen på Balder mente vi skulle følge doseringen fra Lege Mark Starr - han som skrev boka hypotyreose type 2.
https://www.stofskifteforum.dk/newre...reply&p=125223