Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Og da var møtet unnagjort, og jeg er glad for det. Gruer meg alltid fælt til slike møter.....
Legen hadde "luftet" med NAV på forhånd at siden jeg hadde satt meg inn i egen sykdom så var jeg "teoretisk flink" og kunne jobbe f.eks. med regnskap eller på kontor.
Møtet snudde tvert da jeg la frem min egen hjemmesnikrede oppsummering over alle problemene jeg lever med og hvordan de oppleves for meg. NAV mente at ut ifra det jeg beskrev, så kunne de ikke se at det var noen restarbeidsevne, og det ble konkludert med at jeg skal til ARK for å se om det likevel er noen arbeidsevne igjen. Det skal innhentes rapporter fra øyelege og psykolog og jeg skulle bli henvist til reumatolog privat for å spare tid, for å sjekke/få bekreftet at jeg har det slik jeg sier.
Hei BenteR

Jeg synes din fastlege virker arrogant og bruker hersketeknikker for å nedverdige deg. Ganske sjofet gjort og ikke minst flaut av legen å tråkker på sin pasient, å ikke høre på pasienten (deg) og å gå bak ryggen din med motsatte anbefalinger overfor NAV enn du kan mestre og klare. Kanskje føler legen seg truet av ikke å ha en tafatt pasient som sier ja og amen til alle hans / hennes medisinske råd ?? Samarbeid er den beste medisin. Da må lege - pasient kontakten være god for å få til et godt samarbeid som gir best helsegevinst i det lange løp.

Det var ihvertfall oppløftende at du fikk støtte fra NAV. Legen kan du jo sikkert bytte ut.

Lykke til videre i prosessene