Viser søkeresultater 1 til 10 av 72
Threaded View
-
06-11-07, 15:33 #11
Mange som har tatt seg iveien på egenhånd og ikke hatt noen "overkikkador" til å kritisere - tenker ikke så spesifikt over hvorfor.
Det bør man.
1. Hva er hensikten med å trene ?
Har det noen hensikt for meg, og hvorfor ? Hvis man prioriterer en rolig tilværelse og ikke ser noen fordel i eller har bruk for en eventuelt bedre kondisjon, så er det jo ikke noe vits i å trene ?
2. Har jeg tid og anledning ? Vil jeg omprioritere - innskrenke tidsbruken på det jeg vanligvis gjør på den tiden jeg vil trene ?
3. Treningsmål.
Man bør tenke litt over hvilke mål som er realistisk å oppnå, og tenke seg et delmål noe under dette.
Det er klart at vi kan ikke ha de samme mål som en topputøver - og da heller ikke samme treningsmetoder.
Slikt er vanskelig å innse om man har trent som en topputøver tidligere, men for en som ikke har trent strukturert kan det virke overflødig.
Målet ?
Er helt individuellt, fra å klare å løpe å ta igjen bussen som man alltid kommer for sent til - uten å bli fullstendg ødelagt, eller å klare et årlig mosjonsløp under en viss tid.
Så er all trening god trening - iallfall til å begynne med.
Etterhvert stiger muligens ambisjonene og en bør begynne å tenke over hvike treningsformer som er mest effektive til å oppnå det målet en har satt seg. Tid har en ikke for mye av og det kan være en fordel å trene mer spesifikt for å få mer tid til noe annet - hvis man likevel oppnår målet.
Mål kan også være å øke bevegelighet eller vektreduksjon, som krever helt spesielle treningsmetoder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hei, trenger litt hjelp :)
Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 21-12-09, 17:39 -
Ny her, trenger litt hjelp!
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46 -
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03

Svar med sitat
Bokmerker