Viser søkeresultater 1 til 10 av 72
-
29-10-07, 16:00 #1
Ny her, trenger litt hjelp!
Hei! Ny her!
Fikk lavt stoffskifte for 10 år siden utløst pga svangerskap, har vært litt sløv og ikke fulgt helt med. Går på høy dose (tror jeg) 9*150 mgi uka. Har den siste tiden følt meg helt elendig, kjørt meg selv knall hardt psykisk og er nå total sliten. Tok prøve i forrige uke og her er svarene;
Tatt 23.10.07 Juni-07
fritt T4 28,2 ref 11-23 fritt T4 18
fritt T3 5,5 ref 3,5-7,0
S-tsh 0.002 ref 0.20-4,5
VitaminB12 287 ref 160-800
Vet ikke helt hva alt betyr, men noe er galt!
gikk av antidep i sommer, og lurer på om det kan være en forklaring til at jeg har steget så mye i T4? Skal med på dosen nå, legen vil ha meg ned på 7 tabl fra i dag av. Kan noen gi meg noen råd?
-
29-10-07, 16:15 #2
Jo, din ft4 på 28 er noe høy, og da er det jo logisk at legen senker dosen.
Jeg gikk ned i dose etter at jeg var en stund glutenfri (måtte ned til mine gamle 125 µg)
Har du noe med tarmen? Noen leger skriver at alle som trenger mer enn 125µg bør undersøkes ang. tarmen, kan være H.pylori eller noe annet. Bare en tanke.
-
31-10-07, 18:16 #3
Har høy ft4 nå og trappe ned. Nå ligger ft4 på 28,2 i juni var ft4 på 18
Var hos legen i dag og fikk 14 dager sykemelding. Jeg har aldri vært så sliten som jeg er nå, gjennomsliten. Og har så vondt i kroppen at jeg er helt bekymret. Redd for fibromylagi, rett og slett.
kan det være det at en høy ft4 være grunnen til at jeg har så vondt? Føler meg helt skjelven og rar, psyken er helt kjørt og jeg har tankespinn. Håper kroppen lander når jeg kommer meg ned til 18-20- Noen som har erfaring?
-
31-10-07, 18:34 #4
For høyt stoffskifte er heller ingen lykke nei - mange sier det er verre, men det er vel bare jævlig på en annen måte.
Men det er n fin jakt på idealdosen du er mitt oppe i.
Dette gir deg viktig erfaring så du klarer å finne den.
lykke til !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-11-07, 13:56 #5
Hei n`Finn. Takk for oppmuntrende svar! Jeg prøver å se på det sån! Har det greit når jeg ligger mellom 18-20, tror jeg! Bedre i dag, gått en tur i skogen i det nydelige høstværet.
-
06-11-07, 07:26 #6
Hei! Trening er bra, både for kropp og sjel sies det, men nå? Er så sliten og har så utrolig vondt i kroppen av å gjøre ingenting. Og har lite energi. Da får jeg høre at du må trene! Er det noen som har en suksess historie å dele i forhold til at trening hjelpe? Kanskje det får meg til å komme meg over dørstokken, og slutte med å være støttemedl på treningssenteret!
-
06-11-07, 07:59 #7
Skulle ønske at jeg hadde løsningen. Det eneste jeg klarer å strekke meg til de dagene jeg føler meg noenlunde er en liten gåtur på en halvtimes tid og da må jeg ikke gå for fort, for da ligger jeg strekk ut i et par dager!
Alt hjelper da, så jeg prøver å komme meg ut så langt det lar seg gjøre...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-11-07, 10:16 #8
Trening er ofte tungt sette igang med - det gjør vondere enn hos friske, og det tar lengere tid å restituere seg etter en økt.
Men å ikke trene fører til like dårlig - hvis ikke dårligere - form hos oss.
Så hvis vi ikke trener får vi dårlig form å sloss med i tillegg.
Jeg tror også vi skal legge bort hardeste intervalløktene.
Rolige - og ikke for lange økter i natur gir krefter for alle.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-11-07, 11:03 #9
Opplever akkurat det samme ifht trening. Har ikke ork til noen ting, går en tur en sjelden gang..... Legen min mente at bare jeg var i aktivitet så løste visst alt seg! Når jeg i fortvilelse sa at jeg ikke orker å være i aktivitet sa han bare at det ikke nytter å "sette seg til".. Og at jeg måtte holde kontakten med psykologen min. jeg blir :evil: :evil: når jeg møter så lite forståelse hos fastlegen. Han er ikke intr i å høre et ord om stoffskifteproblemer for prøvene er fine (selvsagt...).
Alt dette med trening veit jeg! Jeg har trent aktivit i mange år og vet godt hva det gjør både fysisk og psykisk. Jeg blir kjempedeppa fordi jeg mister "orken" mer og mer.
Men...jeg kom visst til å melde meg på salsakurs og begynner i dag!
Så får vi se da
-
06-11-07, 15:33 #10
Mange som har tatt seg iveien på egenhånd og ikke hatt noen "overkikkador" til å kritisere - tenker ikke så spesifikt over hvorfor.
Det bør man.
1. Hva er hensikten med å trene ?
Har det noen hensikt for meg, og hvorfor ? Hvis man prioriterer en rolig tilværelse og ikke ser noen fordel i eller har bruk for en eventuelt bedre kondisjon, så er det jo ikke noe vits i å trene ?
2. Har jeg tid og anledning ? Vil jeg omprioritere - innskrenke tidsbruken på det jeg vanligvis gjør på den tiden jeg vil trene ?
3. Treningsmål.
Man bør tenke litt over hvilke mål som er realistisk å oppnå, og tenke seg et delmål noe under dette.
Det er klart at vi kan ikke ha de samme mål som en topputøver - og da heller ikke samme treningsmetoder.
Slikt er vanskelig å innse om man har trent som en topputøver tidligere, men for en som ikke har trent strukturert kan det virke overflødig.
Målet ?
Er helt individuellt, fra å klare å løpe å ta igjen bussen som man alltid kommer for sent til - uten å bli fullstendg ødelagt, eller å klare et årlig mosjonsløp under en viss tid.
Så er all trening god trening - iallfall til å begynne med.
Etterhvert stiger muligens ambisjonene og en bør begynne å tenke over hvike treningsformer som er mest effektive til å oppnå det målet en har satt seg. Tid har en ikke for mye av og det kan være en fordel å trene mer spesifikt for å få mer tid til noe annet - hvis man likevel oppnår målet.
Mål kan også være å øke bevegelighet eller vektreduksjon, som krever helt spesielle treningsmetoder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hei, trenger litt hjelp :)
Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 21-12-09, 17:39 -
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46 -
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03
Svar med sitat
Bokmerker