Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
30-03-11, 12:45 #1
Andet symptom: lårmuskel.
Er der nogen andre der kender dette symptom: lårmusklerne er blevet meget svage, kan ikke komme op fra gulvet uden at bruge armene, dvs. jeg løfter mig op i armene. 90 % armene, 10 % lårmusklerne. de er helt svage.
Kan sagtens gå, også hurtigt. Det gør ikke ondt.
Det er ikke blevet bedre, nærmere værre gennem det år jeg har brugt "armour Thyroid".
Jeg troede, det hang sammen med skjoldbruskkirtelen, men det gør det måske ikke?
-
31-03-11, 16:28 #2
Sv: Andet symptom: lårmuskel.
Ja, her kjenner jeg meg igjen...det er enten for lite stoffskiftemedisin og/eller mangel på kortison!!!
Jeg har fått påvist reell muskelatrofi på MR og biopsie..2 stk.
På biopsien var det to verdier i tillegg som var gale....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
31-03-11, 18:34 #3
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-04-11, 23:09 #4
Svake lårmuskler? Jo da - men trodde at det var bare meg som hadde slike symptomer! Jeg har hatt dette i mange, mange år, også mens jeg enda var "frisk" (men dog hadde begynt å få fibromyalgisymptomer).
Om jeg må ned for å vaske et benkeskap, eller står på kne ved et blomsterbed, så må jeg krype bort til noe som jeg kan heise meg opp ved. Og det har hendt at jeg har ropt på hjelp for å få min mann til å dra meg opp igjen!
Og som du sier, det er lårmusklene som svikter. For tiden har jeg problemer med å gå opp trappen til andre etasje - det er med et nødskrik at jeg klarer å løfte kroppen fra trinn til trinn ( og så VELDIG mange kilo ekstra har jeg ikke, så til vanlig går det bra!). Skal jeg bære noe i tillegg til min egen vekt, så er det nesten umulig.
Det rare er at det først var armene som var de svakeste, men etterhvert har det gått over til lår og senefester ved knærne. Og armene har vært ganske fine i mange år. Heldigvis - for ellers har jeg måttet ligge mye på golvet!
Hos meg går dette i perioder. Det vil si, det ER DER hele tiden, men det varierer i styrke.
Jeg kan også gå fint uten at det gjør vondt (som oftes). Det er når musklene får en tyngdebeslastning at det skjærer seg. Jeg har skyldt på fibromyalgien, jeg, i og med at jeg hadde dette lenge før jeg ble syk av stoffskifteproblemer. Men så sies det jo også at fibromyalgi skyldes stoffskifteproblemer, så da er det vel samme skitten!
-
12-04-11, 10:13 #5
Hej Halla og Gunnda.
Sært dejligt at der er lidelsesfæller. Og det ser jo ud til at det er noget man godt kan leve med længe, som du har gjort, Halla. Havde gået og hidset mig selv lidt op ved tanken om at den pludselig overhovedet ikke kunne - den muskel.
Og Gud ske lov er det kun den muskel, som du siger.
Har ikke problemer med at løfte, bliver bare meget hurtigt træt og får åndenød.
Hos mig skifter det også, en sjælden gang imellem kan jeg let komme op fra gulvet, men at forestille sig at kunne komme op fra gulvet KUN ved benenes hjælp, det er vist fortid.
Må indrømme at jeg tror mit indre er et hormonalt kaos, bygget op over mange, mange år, uden støtte og hjælp.
Orker ikke at få det undersøgt, tror jeg må leve med det.
Halla - hvordan ved du at du har fibromyalgi? kan det måles?
-
13-04-11, 11:37 #6
Lignende tråder
-
Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 50Siste melding: 22-01-15, 16:08 -
Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 09-11-10, 12:21 -
Klimaet i et helt andet lys?
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 21-12-09, 11:53 -
Er muskelsvakhet et symptom?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-01-07, 21:23 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 20:32
Svar med sitat

Bokmerker