Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Hvis man blir gravid
-
09-03-11, 18:37 #1
Hvis man blir gravid
Hvor fort og hvor mye bør man øke medisindosen sin (levaksin), er det noen som vet det?
Og er det absolutt nødvendig å gå til lege for å ta blodprøver eller er det greit å bare følge formen?I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
09-03-11, 19:28 #2
Sv: Hvis man blir gravid
-
09-03-11, 19:31 #3
Jeg ble henvist til seksjon for hormonsykdommer på Haukeland sykehus fordi fastlegen ikke ville øke dosen selv. Legen på Haukeland mente at fastlegen burde økt dosen med 50 % ved bekreftet graviditet. Jeg måtte vente flere uker på time hos spesialist, og dosen ble ikke økt før i uke 10. Ukene før dette merket jeg tydelige symptomer på at stoffskiftet var på vei i feil retning.
Jeg fikk altså økt dosen med 50 % uten at det ble lagt vekt på blodprøvesvar. Noen uker etter økningen merket jeg stor bedring, og har vært frisk og rask hele graviditeten. Trodde ikke at jeg kunne bli helt bra på Levaxin, men det var visst bare fastlegen som aldri har gitt meg høy nok dose. Ca. 1 mnd etter fødselen kjente jeg tegn til overdosering, og har redusert med 25%. Det er nå 1 mnd siden jeg reduserte dosen og jeg føler meg fremdeles så frisk som jeg ikke har følt meg siden jeg begynte på Levaxin i august 2008.
GMAJeg er fortvilet og trenger hjelp!
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
-
09-03-11, 19:47 #4
Takk begge to og ja jeg er vel gravid, ikke planlagt sådan:-) Jeg vil jo helst ikke si til noen at jeg er det for de to siste gangene ble det spontanaborter (men da gikk jeg på 50mµ mot 150mµ (Eller 175mµ siden mandag) så jeg har egentlig en holdning om at det skjer denne gangen også (er vel slik man prøver å beskytte seg selv litt, er jo også veldig overvektig som jo heller ikke er en positiv faktor akkurat).
Er da altså ca 6 uker på vei tror jeg (for jeg husker selvfølgelig ikke helt datoen på siste mens men har det sånn ca ettersom syklusen er ganske så sikker).
Det med å gå til lege her (i Egypt) er heller ikke så lett syntes jeg. Vet om en jordmor eller hun er vel egentlig lege spesialisert på fødsler men hun vet nok ikke mye om stoffskiftet (var hos henne en gang og hun sa jeg bare skulle fortsette med samme dose etter blodprøvesvarene, før hun så de mente hun jeg skulle gå opp kraftig i dosen, hehe). Så er det det at jeg ikke har lyst til å begynne hos lege dersom jeg mister, gidder liksom ikke styret (begge sa jeg har hatt har alt bare gått av seg selv og jeg har ikke vært hos lege etterpå).
Vel, denne legen her var jeg faktisk hos første gang jeg hadde sa og hun sa at jeg kom til å miste pga hcg eller hva det er var så lavt, og jeg hadde såvidt begynt å blø.
Legesystemet her er så annerledes og det liksom ikke bare bare å gå til en lege her, i hvertfall når man ikke har fått noen anbefalt og siden jeg ikke vil fortelle noen om dette ennå så vil jeg jo heller ikke spørre, ja da er litt sær, hehe.
Anyway, bør jeg kanskje gå opp til en dose på 200mµ i første omgang da og så kanske gå til legen lett senere;-) Les: etter 12 uker.I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
09-03-11, 19:58 #5
Gratulerer, Trude

Krysser fingrene for deg og håper at denne gangen går alt bra. Det er jo som du sier en annen dose du lever med nå.
-
09-03-11, 20:08 #6
Tusen takk
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
09-03-11, 20:47 #7
Gratulerer med beibi i magen
-
09-03-11, 20:51 #8
Takker
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
10-03-11, 18:36 #9
-
11-03-11, 12:04 #10
Gratulerer Trude
.
Anbefalt er det å ta blodprøver hver 4.uke gjennom hele svangerskapet. Jeg ville insistert på å ta blodprøver hver 2. uke. Iallefall i begynnelsen. Behovet for hormoner stiger raskt frem til 20. svangerskapsuke. Etter det ligger det visst noenlunde stabilt frem til fødselen. Men det er viktig å følge med også da. Jeg ville ikke stolt bare på formen, men også tatt blodprøver for å få bekreftet at jeg verken ligger for lavt eller for høyt.Og er det absolutt nødvendig å gå til lege for å ta blodprøver eller er det greit å bare følge formen?
Jeg ville gått til legen med en gangAnyway, bør jeg kanskje gå opp til en dose på 200mµ i første omgang da og så kanske gå til legen lett senere;-) Les: etter 12 uker.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-12-07, 16:00 -
Hvis man blir gravid.....
Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 80Siste melding: 22-10-07, 18:32 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23 -
Liothyronin
Av madonna i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 6Siste melding: 01-08-06, 07:28
Svar med sitat

Bokmerker