Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
Hej Bettie
Jeg har også selv tænkt på, om jeg kunne være overdoseret, tænkte at med så stort et vægttab burde dosis da reguleres? Jeg får 125 mikrogram dagligt ell. 900 mikrogram pr. ugeog vejer 63 kilo, så vidt jeg kan regne ud passer det fint, men fik også den dosis før.
Min TSH ligger på 0,3 (ca) , T3 omkr 1,40 (1,4-2,50) og T4 106 (60-140). Jeg har forstoppelse, hjertebanken, temperatur omkr. 36.7 (om morgenen), symptomer der kunne tyde på lavt stofskifte, ja kroppens kemi er svær at regne ud
Har taget bilen på arbejde disse dage og har faktisk følt mig bedre tilpas, tror ikke jeg kan tåle at cykle på job i krævende perioder.
tak for jeres input, overvejer at begynde at putte smør på brødet igen
Min erfaring er at jeg ikke regulerte stoffskiftemedisindosen etter vekttap. Aktivitetsnivået øker ofte i forbindelse med vekttap også hos deg, og da øker også behovet for stoffskiftemedisiner. Nå viser du til andre prøver enn de jeg er vant til T3 og T4 viser ikke de frie hormoner og jeg kjenner ikke så godt til hvordan disse skal vurderes, men når ditt totale T3 ligger helt i nedre ref område, nekter jeg å tro at du skal ned i dose. Symptomene du nevner bekrefter lavt og ikke høyt stoffskifte. Husk at hjertebank er vanlig også hos hypopasienter, særlig hvis du har binyreproblematikk i tillegg. Få målt hvilepulsen din, den vil si ganske mye. Du bør få i deg tilskudd som understøtter omdanning fra T4 til T3 Mange av disse tilskudd støtter også binyrene dine (b vitaminer, c vitaminer, magnesium m fl)

Hvis du skal ha smør på brødet anbefaler jeg det naturlige fra kua, og ikke margarin som vi kaller det i Norge. Er litt usikker på om dere opererer med de samme språklige nyansene på dansk. Samt kokosfett, det trigger ikke insulinreaksjon i blodet og lagrer seg derfor ikke på kroppen, men gir masse god energi og næring. Det er ofte vanskelig å omstille hodet på at vedtatte sannheter som fettfattig kost er feil.