Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
09-02-11, 16:40 #9
Sv: Vægttab & motion har fået mit stofskifte til at crashe
Min erfaring er at jeg ikke regulerte stoffskiftemedisindosen etter vekttap. Aktivitetsnivået øker ofte i forbindelse med vekttap også hos deg, og da øker også behovet for stoffskiftemedisiner. Nå viser du til andre prøver enn de jeg er vant til T3 og T4 viser ikke de frie hormoner og jeg kjenner ikke så godt til hvordan disse skal vurderes, men når ditt totale T3 ligger helt i nedre ref område, nekter jeg å tro at du skal ned i dose. Symptomene du nevner bekrefter lavt og ikke høyt stoffskifte. Husk at hjertebank er vanlig også hos hypopasienter, særlig hvis du har binyreproblematikk i tillegg. Få målt hvilepulsen din, den vil si ganske mye. Du bør få i deg tilskudd som understøtter omdanning fra T4 til T3 Mange av disse tilskudd støtter også binyrene dine (b vitaminer, c vitaminer, magnesium m fl)
Hvis du skal ha smør på brødet anbefaler jeg det naturlige fra kua, og ikke margarin som vi kaller det i Norge. Er litt usikker på om dere opererer med de samme språklige nyansene på dansk. Samt kokosfett, det trigger ikke insulinreaksjon i blodet og lagrer seg derfor ikke på kroppen, men gir masse god energi og næring. Det er ofte vanskelig å omstille hodet på at vedtatte sannheter som fettfattig kost er feil.
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!
Av Cirkeline i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 27-01-11, 12:14 -
Insulinresistens og stofskifte
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 35Siste melding: 13-01-11, 07:03 -
For lavt stofskifte??
Av søløve i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 10-12-10, 14:16 -
En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 04-09-10, 22:53

Svar med sitat
Bokmerker