Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 71
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Medisinering i påvente av prøvesvar og time

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    Mulig T4 ikke er nødvendig for meg, men ft3 ligger i nedre området. 40mcg T3 holder meg *nesten* oppe hele dagen. Er ikke meg imot om jeg slipper å bruke T4, men...
    YahooGroups (tror jeg nok det hedder), findes en hel gruppe stofskiftesyge med hypothyreose, der (selvvalgt) behandles kun med Liothyronin. De behandles efter hypothesen om, at de fine blodprøverresultater, særlig for T3 er til dels camoufleret af en medspillende rate af rT3 (reverse T3) og før denne "rT3"-fase er over, vil ingen behandling opnå den rette effekt. Der skal lige føjes til, at den almindelig T3-prøve måler begge T3'er samlet, fordi den (prøven) ikke kan skelne mellem T3 og rT3.

Så var det vist nok også noget med, at en hel del af disse "rT3-folk" har opdaget, at de trives ganske fortræffeligt helt uden levothyroxine T4, og her bliver det altid spændende at spørge sig selv, om de i virkeligheden havde hypothyreose til at begynde med, eller om det kunne være NTI (Non-Thyroidal Illness eller Euthyroid Sick Syndrome), misforstået og (fejl)behandlet som det var hypothyreose, hvorfor adskillige behandlingsforsøg mislykkedes. NTI behandles nemlig kun med T3, så who knows...

Nå ja. Linket til "rT3-gruppen" A guide to the treatment of Thyroid resistance written for the brain fogged patient eller en nem oversigt her. Enjoy.
    Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    Hvis endokrinologen jeg skal til påstår jeg er frisk basert på dette blir jeg aggressiv!
    Det gør han! Det er lige så sikkert som amen i kirken. Du kan lige så godt begynde at træne dig op til konfrontationen, i så fald.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Medisinering i påvente av prøvesvar og time

Jeg får rT3, kortisol (blod) og kortisol (spytt) i slutten av uken, så vi får se. Om han ikke vil behandle meg sier jeg det rett ut - jeg har resept på T3, så han kan forestille seg hvor vanskelig det er for meg å få den fornyet hvor som helst. Så...om han bryr seg om pasientene sine, får han behandle meg. Ellers får han ha det på samvittigheten sin at det flyr selvmedisinerende, potensielle hypokondere rundt i byen ;)

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Hos meg er det...Ingen . Jeg ber om etter å ha og kan garantere både og om han ikke vil hjelpe meg. Jeg har nemlig masse etter å ha følt meg både og i lengre tid.

Men om han hjelper meg, så lover jeg å være

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

tiwas - all alle symptomer - så har du iallfall IKKE den vanlige handlingslammelsen. Og det er sabla fint.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    tiwas - all alle symptomer - så har du iallfall IKKE den vanlige handlingslammelsen. Og det er sabla fint.
    Pfft! Ikke etter jeg kom på T3 i hvert fall. Har mye som skal tas igjen, bl.a. på det med å sky konfrontasjoner ;) Dessuten har jeg, ved siden av graderinger i diverse kampsporter, perfeksjonert kverulering og har nå 4. sorte belte og hedersgrad. Legg til 2. sorte belte i semantikk og lite til overs for leger som tror de er guder ;)

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Nå ja. Linket til "rT3-gruppen" A guide to the treatment of Thyroid resistance written for the brain fogged patient eller en nem oversigt her. Enjoy.
    Dette var interessant! Jeg leste meg videre, og fant dette om jern:

Iron deficiency is shown to significantly reduce T4 to T3 conversion, increase reverse T3 levels, and block the thermogenic (metabolism boosting) properties of thyroid hormone (238-242). Thus, iron deficiency, as indicated by an iron saturation below 25 or a ferritin below 70, will result in diminished intracellular T3 levels. Additionally, T4 should not be considered adequate thyroid replacement if iron deficiency is present (238,239,241,242).

Siste blodprøvene mine viste jernverdier i nedre del av normalområdet - nå skal jeg drikke jernmikstur og se hva som skjer! Skal også lese mer om RT3, dette har jeg aldri hørt nevnt på noe legekontor.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Jeg skal også lese litt på jobben i morgen - har gjort så mye de siste dagene, at nå er det dødtid på gang ;)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Aminojern var mildt og fint for min mage.

I tillegg til jern må man ha adekvate nivå av sink, selen og d-vitamin. Disse stoffene er også direkte engasjert i stoffskiftet. I tillegg bør b12 følges opp da lav sådann iallfall ikke bedrer depresjonssymptomer...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Tja...mine depresjonssymptomer forsvant som dugg for solen da jeg begynte med T3 cipralex er avsluttet, og dagene er fine

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Da fikk jeg akkurat telefon fra Oslo Akutten (pokkers orddeling), og jeg må si jeg får bare mer og mer respekt for legen der. Utifra blodprøvene mine sa hun at jeg fint kunne oppjustere dosene mine, for jeg hadde mye TSH å gå på, og hun var enig i at jeg burde komme tilbake til henne om endokrinologen ikke "trodde på" binyretrøtthet om blodprøvene mine indikerte noe der...Flink dame! Litt stresset, men uansett flink

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Undervekt etter to års medisinering?
    Av Pepper i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 27-11-10, 17:21
  2. Ønsker erfaring om medisinering for å motvirke følgene av stress
    Av jorunnhf i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 12-11-10, 09:35
  3. Medisinering....
    Av gunnda i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-09, 17:27
  4. Medisinering
    Av Jodie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-08, 12:58
  5. medisinering av armour ??
    Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 27-09-06, 22:59

Bokmerker

Regler for innlegg