Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Threaded View
-
04-09-07, 22:28 #11
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Hvordan gjør man det når man skifter fra levaxin/lio til armour? Blir det en periode hvor man blir hypo etter å ha seponert lev/lio? Spør fordi jeg vurderer å medisinere meg sjøl med Armour etter et særdeles deprimerende legebesøk i dag. Nok en gang kan jeg vel si...
Og nå har jeg en del begivenheter foran meg i livet, så jeg lurer på når det er gunstig med oppstart. Har jo fått time hos Lars Omdal i oktober, kan hende jeg skal vente til jeg har vært der. Hvis han skriver ut armour da?
En ting til jeg lurer på.. Jeg leser flere steder at forholdet t4-t3 skal være 4-1. Jeg tar 137,5 lev, og 10 lio. Og det er jo langt ifra 4-1..! Kan det hjelpe å bare øke lio? ft4 har jo blitt lavere.. Jeg er dessuten litt forvirret rundt dette.. hvis t3 er det aktive hormonet, hva skal vi da egentlig med t4? Hadde det ikke holdt å bare tilføre t3?
Mine siste prøver fra 21/8 er
ft4 16 (12-22)
ft3 6,5 (4-6,8 )
Har masse typiske hyposymptomer, så jeg må gjøre noe. Tenkte å prøve å øke, men det er mye som tyder på binyretretthet også, så jeg er redd det skal gjøre meg enda dårligere.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02

Svar med sitat

Bokmerker