Hei!
Er ikke helt sikker på om alt dette bør ligge under presentasjon eller om det egentlig burde ligge under lavt stoffskifte... Føler liksom at mye henger sammen og jeg finner ikke noe klart skille... (gi meg gjerne beskjed om hva/hvor noe bør flyttes så skal jeg få gjort det straks )
Jeg heter som sagt Heidi. Jeg er halveis til 70 og bor i Akershus.
Har vel hatt lavt stoffskifte de siste 15 årene, uten å egentlig tenke så mye over det.
Det var legen som etter en blodprøve sa jeg hadde det og at jeg måtte gå på medisin resten av livet. Tror jeg da gikk på 50(mikrogram) thyroxin. Gikk på det noen år og merket ingen forskjell fra før jeg ble medisinet...

Jeg flyttet for å gå på skole og legen der mente det ikke var noen som helst grunn til at jeg skulle ta tyroxin - så jeg sluttet.

Når jeg flyttet hjem etter noen år kunne ikke legen min skjønne at jeg ikke hadde gått på medisin. Så jeg begynte igjen. Trappet meg da opp til 100/125 annenhver dag. Så flyttet jeg igjen og glemte helt medisiner på ca 1.5 år...

Så - etter å ha flyttet, byttet jobb, mann og vaner hadde jeg gått opp 10-15 kg(Har vært mye i sofaen og elsker sjokolade Fant ut at jeg måtte gjøre noe med saken og begynte på 13 ukers opplegget til TN(Release Youre Potensial). Trente styrke/kardio 3 dager i uken + turer med hunden dagene i mellom + at jeg begynte å spise sundt regelmessig og ofte. Kuttet brus, sjokolade og annet godis.

Det skjedde ingen ting!!!!! (Kjæresten min som bare trente men spiste det samme gikk ned 5 kg på 3 mnd)

Det var da jeg begynte å tenke på stoffskiftet mitt igjen(en på tn sitt forum fikk meg til å skjønne at det faktisk er en alvorlig sykdom(noe ingen noen gang har fortalt meg) ga meg linken til siden her og fikk meg til å dra til legen igjen )

Jeg har lest det jeg har kommet over siden det og ser jo at jeg har mange symtomer som lav kroppstempratur(har alltid syns det var rart at når jeg kjenner jeg har feber, har jeg bare 37 grader..) veldig kalde hender og føtter, tørr hud, lite kjønnsdrift, mister masse ord, er alltid sliten og trøtt, glemmer masse og går ikke ned et gram selv om jeg trener.

Første prøve jeg tok i oktober var:
TSH 13,4 (ref: 0,5-3,6)
FT4 11 (ref: 8-20)
Dessuten tok legen pulsen min(???) som var 64.

Begynte da med 50 mikrogram Levaxin

Ny prøve i desember som jeg ikke har svarene på, men jeg økte til 75 mikrogram

Denne uka tok jeg siste prøve som viste:
B-Hb 14,2 (ref: 117 - 15,3)
S-Ferritin 36 (ref: 15-200)
S-Vitamin B12 310 (ref: 170-650)
S-TSH 6,1 (ref: 0,2-4,0)
S-Fritt T4 15,7 (ref: 9-22)
S-Fritt T3 4,5 (ref: 2,3-5,7)
S-Anti TPO <35 (ref: <35)

Alle de ekstra prøvene krysset jeg av for selv etter tips om at det å var lurt å sjekke...

Noen som kan si noe om hva alt dette betyr? Er jo bare S-TSH som er uten for referansen. Men B-Hb er nesten utenfor. Ferrintin er lav i fht referansen, mens T4 og T3 er vel ca midt i???

Jeg merker jo heler ikke nå(som jeg aldri har gjort) noen forskjell på om jeg bruker medisin eller ikke...

Er sjeleglad jeg har funnet dette forumet og blir fryktelig glad hvis noen kan hjelpe meg litt

Vet fra før at personlig erfaring betyr 100 ganger mer en hva en lege har lest i en bok så jeg er taknemlig for å kunne lese og lære av dere.

Heidi