Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hvordan er det hos DS?
Threaded View
-
16-05-14, 10:33 #2
Sv: Hvordan er det hos DS?
Jeg tror du skal ta opp mye av dette direkte. Blant annet at du i fortvilese har begynt å selvmedisinere og har opplevd bedring, men at du trenger å få dette inn i ordnede former. I et godt lege-patientforhold bør man kunne stole på legen...
Min erfaring med denne legen er at han er åpen og lyttende - og ikke minst har respekt for pasienten. Selvfølgelig har han meninger, men han respekterer at det er jeg som sitter med siste ord i forhold tili min kropp. Jeg har ikke betalt noe ekstra for andre resepter jeg har hatt behov for underveis.
Denne legen er veldig opptatt av at vi er en helhet, og at kosthold har mye å si spesielt for stoffskiftet. Jeg har fått utskrevet naturpreparater og kosttilskudd derfra (som er vanskelige å få tak i i Norge uten resept) og han er generelt positiv til anvarlig bruk av kosttilskudd, vitaminer og mineraler.
Du bestiller bare time hos den legen du vil til, trenger ikke å si noe mer. Ta med deg alt du har mulighet til av prøver og historikk og forbered en liste over hva du ønsker utav timen før du kommer inn.
Legen min (som jeg sjelden har bruk for) er oppmerksom på at jeg går privat for stoffskiftet. Han sa ikke noe verre om det, enn at "da legger ikke jeg meg borti det". Det viste seg siden at fastlegen min har jobbet sammen med DS en kort periode ...
Jeg synes at du skal minne deg på at det er din kropp og du som bestemmer hvilken lege som får lov til å gjøre hvilke tjenester for deg...!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
jobbe med hva og hvordan?
Av Pebles i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 13-02-10, 04:41 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Hvordan kan man bli trygg på mat?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 68Siste melding: 07-12-06, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker