Jeg har begynt å tråkle sammen litt skriftlig materiale på hvordan binyrebarkproblemer best kan behandles. Det finner nok veien til hjemmesiden min etter hvert, foreløpig har jeg begynt å legge det ut i Oasen. ;)

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Funksjonebeskrivelsen er jeg med på, men når leger begynner å pense innpå at tankene er årsaken blir jeg skeptisk. Jeg synes de avslører at de har en slags "Ahh - it`s all in your head" -teori.
Jeg er ikke med på at alvorlige funksjonsfeil i systemet er tankestyrte.
Jeg er så "ikke med på det" at jeg skifter lege, for min erfaring er at de er uforbederlige opphengt i teorien og ikke klarer å se skogen for trærne står i veien.
Jeg tror heller ikke at funksjonsfeilene er tankestyrte - derimot er jeg veldig overbevist om at man ved hjelp av tankens kraft kan sette i gang prosesser som med tiden kan føre til store endringer både fysisk og psykisk. Altså at man ved å fokusere på ting i tankene, bevisst eller ubevisst, kan kompensere litt på funksjonsfeilene, kanskje.

Dessuten er det vel ikke tvil om at binyrebarkproblemer er nært forbundet med psyken, siden binyrebarken er både stressdrevet og stressdrivende. Dermed bør det være innlysende at man kan bedre akkurat dette problemet ved å senke stressnivået - noe som i stor grad er betinget av nettopp tanker.