Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: LIVET I DELVIS KOMA
-
20-02-07, 00:02 #1
LIVET I DELVIS KOMA
Livet med stoffskifte sykdom fortoner seg som et delvis koma store deler av døgnet. Ikke er man våken, men ikke får man sove heller. Alt er tåke og dagene bare flyter av sted uten at man klarer helt å erindre hva man har gjort på.
Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
20-02-07, 00:03 #2
Er dessverre helt enig
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-02-07, 00:18 #3
Slik har jeg det også i dårlige perioder, men heldigvis har jeg gode perioder også innimellom.
-
20-02-07, 00:31 #4
Man kan sammenligne hypothyreose med bilkjøring. Noen dager virker vindusviskerne, mens gasspedalen har hengt seg opp. Andre dager får vi ikke opp døra engang. Så hender det jo at det er noe galt med bensinen, så vi må skyve bilen noen kilometer før den går igjen.....

Men vi må ha troen på at vi kommer fram!
-
20-02-07, 01:12 #5
Ja sånn er det med oss hypoer. Hvor rart det nå en gang er... :P
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-02-07, 09:08 #6
Vi har ikke noe ordentlig norsk begrep for det, på engelsk heter det brain fog.
Dagens forslag er brain fog koma...
Kan komme av andre ting og, slik som fibromyalgi etc.
Hjernteåkekoma?
-
20-02-07, 09:09 #7
he he den var grei...kjente meg igjen der ja...
Opprinnelig skrevet av Joni
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
20-02-07, 11:50 #8
Zombi-dager kaller jeg det, men det vil jo ikke være noe å bruke overfor leger. hahahaha
Levende-død er vel ikke akkurat så veldig vitenskapelig korrekt
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Hypotyreose tar livet av meg
Av lolipop2000 i forumet Frustrert og leiSvar: 44Siste melding: 17-03-09, 21:34 -
Akkurat som om jeg går i koma...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 07-10-07, 21:50 -
LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-07-07, 18:52 -
ta tabletter resten av livet?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-02-07, 18:14 -
En god latter forlenger livet heter det
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 05-06-06, 20:31
Svar med sitat
Bokmerker