Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

lilletrille Gjest

Standard Kviser Levaxin

Heiasann!!
    Jeg går på Levaxin 100mg.Har svært dårlig hud.Kviser og tilstoppede porer,ofte store byller rundt/før menstruasjon.Huden er verre nå enn noen gang i puberteten(er nå 33 og lei av kviser) vet noen om dete kan skyldes underdosering?bedre på armour? hva med en real rens innvendig?

mimmi Gjest

Standard

Hos meg kom kvisene tilbake etter overgang til Armour. Hadde voldsomme plager fram til 22 årsalder, og fikk dem altså tilbake, særlig rundt kjevepartiet (røde, store, vonde). Har gått siden 1999 på levaxin 75 mcg og vært kvisefri. Gikk over til Armour sommeren 2004 på mellom 90 og 120 frem og tilbake, og har bare blitt værre og værre.

For to uker siden gikk jeg over til levaxin igjen. Hadde kanskje (men bare kanskje, for dette med huden er sensitivt!!) beholdt armour dersom det hjalp godt på alle de andre symptomene, men dessverre må jeg si at så ikke har vært tilfelle for meg.

Selv har jeg også startet med p-pillen Yasmin for en måned siden i håp om å få bukt med uvesenet.

Vet ikke om dette hjalp deg noe, men lykke til ihvertfall.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: kviser/underdosert

Hmm... jeg har fått en ny omgang med småkviser for hver doseøkning på levaxin, så kanskje acne er et tegn på at det skjer endringer i stoffskiftet, som huden ikke riktig henger med på, rett og slett?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg tror, det kan være leveren og nyrerne, der har fået mere arbejde; både mere at rense ud og mere t4 at gøre med. Bliver det ligefrem til overarbejde, kan de skille sig af med noget via huden, mener jeg.

Så er der også den mulighed, at det er de andre hormoner - dem, vi plejer at kalde hormoner, køshormonerne - der rører på sig, fordi kroppen får mere t4 til sin rådighed at lave noget af. De skal vel lige finde et leje.

Men mon ikke, det er en kombination?

Nielsigne

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg tror, det kan være leveren og nyrerne, der har fået mere arbejde; både mere at rense ud og mere t4 at gøre med. Bliver det ligefrem til overarbejde, kan de skille sig af med noget via huden, mener jeg.

Så er der også den mulighed, at det er de andre hormoner - dem, vi plejer at kalde hormoner, køshormonerne - der rører på sig, fordi kroppen får mere t4 til sin rådighed at lave noget af. De skal vel lige finde et leje.

Men mon ikke, det er en kombination?

Nielsigne
    At kjønnshormonene er i sving hos meg er det ingen tvil om. Har vært mens-fri (men utflod) i halvannet år - fram til nå. Siden jeg startet på levaxin har jeg iallfall hatt én mens av mer normal type.

Men kviseutbruddene svinger oftere enn det. Får håpe det roer seg når jeg kommer på en mer stabil dose.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Dette her lurer jeg også veldig på, da jeg ble bare mer og mer plaget de siste par årene, men problemet har altså alltid vært der.
    Jeg går nå igjen på Yasmin, og det virker heldigvis. Jeg har ikke gått på annet enn levaxin for stoffskiftet, men dette med kjønnshormoner og stoffskiftehormoner henger kanskje sammen? Blodprøvesvarene er i så fall ikke noe å gå etter, men det begynner å gå opp for meg at de ikke er mye å stole på uansett.
    Så kan man lure på hva som ligger i bunnen...

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    14

Standard Levaxin og kviser

Jeg har fått innmari mye (og enorme) kviser siden jeg startet på Levaxin i januar...
    Går på 75 mcg tirsadag og fredag, og 50 mcg de resterende dagene.
    Vil dette gå over? Innmari irriterende! Særlig når de fleste sitter tydlig i fjeset mitt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Levaxin og kviser

Sitat Opprinnelig skrevet av lykkepillen Vis post
    Går på 75 mcg tirsadag og fredag, og 50 mcg de resterende dagene.
    Det er faktisk meget lidt, Lykkepillen. Det er måske det som er problemet, at det lite Levaxin har sat forbrændingen i gang, i forhold til før - men der er ikke nok hormoner til også at sikre udskillelsen gennem de sædvanlige "kanaler" (nyrer og leveren)? Ved ikke om du ved at huden kaldes faktisk for "den tredje nyre" og hvad kroppen ikke kan skille sig af med urinen og afføring, kommer ud gennem huden...

En effektiv behandling er lige med ca. 2 µg Levaxin pr 1 kg kropsvægt forudsat at man også underkaster sig et binyrevenligt kosthold og understøttende tilskud med vitaminer, mineraler og næsten vigtigst af alt - rette aminosyrer. Alt dette er med til at regulere binyrenes respons på Levaxin. Uden denne respons, vil Levaxin gøre mere skade end gavn idet uden støtte fra binyrene (cortisol nok) kan Levaxin ikke nyttiggøres i kroppens celler. Så er vi tilbage ved kviserne, fordi uden Levaxin i cellerne - fortsat dårlig udskillelse af metabolitter med urin og gennem tarme.

Alt under 2 µg Levaxin pr 1 kg kropsvægt er for lidt til at holde en voksen krop i funktion. Det er lige som at fylde 1 liter brændstof på bilen ad gangen, og ikke forstå at 10 km senere går bilen i stå....

Jeg har postet lidt om emnet her i dag. God bedring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Levaxin og kviser

Interessant med at du nevner 2 mcg pr kg kroppsvekt, Anisa. Jeg har hørt leger snakke om 1.5-1.6 mcg pr kg kroppsvekt. Og hvis du har rett, er er mange som underdoseres...
    Det er jo ganske skremmende. Har du en kilde for tallet ditt? Det hadde vært interessant å lese
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Levaxin og kviser

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Interessant med at du nevner 2 mcg pr kg kroppsvekt, Anisa. Jeg har hørt leger snakke om 1.5-1.6 mcg pr kg kroppsvekt. Og hvis du har rett, er er mange som underdoseres...
    Det er jo ganske skremmende. Har du en kilde for tallet ditt? Det hadde vært interessant å lese
    Jeg har endda rundet en smule ned idet det faktisk er 2 mcg/µg pr 0,9 kg af kropsvægt.

De nøjagtige tal er "2 mcg/µg pr 0,908 kg kropsvægt" eller "1 mcg/µg pr 454 gram kropsvægt" (454 gram = 1 engelsk pound).

Disse doseringstal er nævnt m-a-n-g-e steder på det udenlandske net og i de medicinske (udenlandske) bøger. Første gang jeg læste om dette doserings-regnestykke var i denne bog. Siden har jeg set samme doseringsanvisning flere andre steder, såfremt patienterne skulle medicineres frie for symptomer.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Til dere som har kviser...
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 11
    Siste melding: 22-05-13, 17:53
  2. Liothyronin - behandling og kviser
    Av Berit S i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 3
    Siste melding: 15-05-09, 16:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker