Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard noen som vet om flink fastlege i østfold?

da min er relativ inkompetetent på området søker jeg ny fastlege.... noen som har noen å anbefale, som er go på stoffskifte?!
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: noen som vet om flink fastlege i østfold?

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    da min er relativ inkompetetent på området søker jeg ny fastlege.... noen som har noen å anbefale, som er go på stoffskifte?!
    Hei tcelinet

Håper du får svar fra noen i Østfold. Ellers har jeg selv følt at jeg har måttet lære opp min fastlege her hjemme (Troms). Hvis legen du har nå er en som kan lytte er det kanskje ikke umulig å få god hjelp likevel. Det er egentlig absurd at det er PASIENTEN som må kunne alt om sin sykdom!!

Dessverre er ikke leger opplært til å se hypotyreose i andre sammenhneg enn KUN i den evinderlige blodprøven, så min strategi har vært å sende e-post til legen min med relevante lenker når stadig nye symptom dukket opp.

Nylig ga jeg ham boka "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" dr. av Mark Starr i gave. Her viser forfatteren til bilder som "før i tiden" ga leger en indikasjon på lavt stoffskifte ved å SE hele mennesket i pasienten sin.

Etter å ha lest og funnet ut at jeg hadde fått såpass mange symptom som har relevans til lavt stoffskifte, sendte jeg legen min et brev, for til tross for 6 år på Levaxin og de to siste årene på kombinert Levaxin + Liotyronin ønsket jeg å prøve dissekert tyroxin i håp om å få det bedre etterhvert.

Ihvertfall forsto legen min at jeg ikke gir meg, så jeg fikk resept på Thyroid fra Erfa!! Den venter jeg på at skal komme fram til apoteket som har resepten min.

Håper du lykkes med ny eller "gamle-legen"!

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: noen som vet om flink fastlege i østfold?

takk for svar
    leste brevet du hadde sendt din lege, og printet ut de sidene du har henvendt til, tenkte å ta de med når jeg skal til lege.... og ja, kjøpe den boken tror jeg er en god investering!.... synd ikke volvat lege går ann å ha som fastlege :s de "skjønner" liksom mer føler jeg... men takk for svar, jeg håper bare at fastlegen ikke blir sur når jeg kommer med artiklene... for hun er jo spesialist i allemenmedisin, en dame i 40-årene,... hun pleierjo være blid og glad...... går sikkert bra
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Lignende tråder

1. Dr. Imre Hercz. Er han flink?
    Av Lulu i forumet Advarsler
    Svar: 16
    Siste melding: 28-09-10, 11:37
  2. Noen som kan råde ang. fastlege?
    Av Ingvild i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 06-06-10, 16:55
  3. Dr. Imre Hercz. Er han flink?
    Av Lulu i forumet Kolesterol
    Svar: 14
    Siste melding: 26-06-09, 00:04
  4. Svar: 2
    Siste melding: 28-07-08, 13:06
  5. Vil bytte fastlege i Oslo - noen tips??
    Av Nettverk i forumet Hos legen
    Svar: 11
    Siste melding: 10-10-07, 19:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn