Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    43

Standard D-vitamin..........

Kan noen forklare meg litt om D- vitaminet? Kan man få for lite av det p.g.a. galt stoffskifte?Mener å ha lest noe om det, men kansje er jeg "ute på tur" eller????? Om jeg ikke er "på tur ",hva hender i kroppen ?Hvordan kan man evt. kjenne av det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du finner MYE om du bruker søkefunksjonen og søker på D-vitamin. Bare et tips...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Standard D-vitamin

Hejsa alle
    Jeg er meget forvirret, ang. D-vitamin. Jeg tager D3 (Cholecalciferol) 1tbl. = 1000IE. Hvad svare det til i µg?.
    Venligst
    Lilli (Svea)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: D-vitamin

1µg=40IE
    Du skal simpelt hen bare dividere med 40.
    1000:40=25µg
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Tak for det, tænk at noget kan være så nemt
    Nu har jeg så lige læst at manglen på D-vitamin, kan medføre øget autoimmun aktivitet, vil det så sige at D-vitamin mangel også kan være årsag til mit lave stofskifte (Hasimoto)?.
    Har i øvrigt lige fået besked om indkaldelse ti speciallæge, skal til d. 101208 til optagelse, derefter (hold fast) er der 21 ugers ventetid
    Venligst
    Lilli

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Skulle vært..skal bli...spennende se om det er forskjell på dem som har hypotyreose med og uten antistoff her......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn