Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
14-02-11, 20:11 #1
Kan se ut som du har Hashimotos....
Fikk beskjed i dag at jeg har Hashimotos. HAr tidligere hatt graves og etter behandling av det var jeg klar over at jeg har lavt stoffskifte. Men hvordan kan man diagnosere Hashimotos? Hva skiller denne sykdommen fra hypothereose. JEg hat høy Anti-tpo. Er det det som er HAshimotos? Går på Levaxin. Er det noe annen medisin jeg bør ta. LEgen som ga meg beskjed var hormonlege. HAr ikke lenger endokrinolog og fastlegen min kan ikke mye om dette så jeg føler meg etterlatt til meg selv. JEg er også stadig kvalm. Men endokrinolog mener kvalme ikke har med stoffskifte.....
Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
-
14-02-11, 20:58 #2
Sv: Kan se ut som du har Hashimotos....
Hashimotos, eller autoimmun thyreoiditt, er en en tilstand hvor kroppens eget immunforsvar "feilreagerer", og går til angrep på skjoldbruskkjertelen, slik at den gradvis blir brutt ned. Dette vises på blodprøvene som Anti-TPO høyere enn normalområdet. Etter hvert som kjertelen ødelegges, og blir mer og mer ute av stand til å produsere thyreoideahormon, får du lavt stoffskifte, eller hypothyreose. Du er da avhengig av å få tilført det hormonet som kjertelen ikke klarer å lage lenger, som f.eks levaxin, erfa, armour.
-
15-02-11, 20:54 #3
Takk for svar. Da har jeg det da siden Anti-Tpo er over 1000. Da kan jeg se langt etter å bli frisk da.....

Burde minendokrinolog i det hele tatt ha prøvd å ta meg av medisin når hun visste at jeg hadde Hashimotos? HUn sa mange fikk tilbake tyroskinproduksjonen etter Gravesbehandling. Men det skjedde ikke med meg og kunne det i det hele tatt det når skjoldbrukskjertelen er angrepet av Anti-Tpo? VIl det bli lettere å regulere stoffskifte når og om skjoldbrukskjertelen er fullstendig ødelagt av anti-Tpo? Eller blir det mer og verre symptomer jo lengre man lever med sykdommen? Jeg føler jeg har blitt mer og mer rund rundt magen og haken. HAr alltid hatt fin midje, men den kryper oppover:(Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
-
16-02-11, 09:28 #4
Hei igjen!
Nå skal jeg ikke gi meg ut på å mene noe om hva din endokrinolog har sagt og gjort, det er mye mulig at noen får tilbake egenproduksjon.
Du finner mye god informasjon om Hashimotos på forumet, her: https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=149 hvor du forhåpentligvis finner svar på noen av de (tusen) spørsmålene du sikkert sitter med akkurat nå. Ønsker deg lykke til!
Lignende tråder
-
Hashimoto's. Thyroid-S. Binyretræthed
Av AneMarie i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 11Siste melding: 30-03-11, 15:55 -
Hashimotos og anti-TPO
Av Tornerose i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 04-01-11, 08:57 -
Hashimotos og liothyronin.
Av Pamina i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 02-01-11, 13:58 -
Hashimotos muskelsmerter
Av johanne72 i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 19-07-09, 04:25
Svar med sitat
Bokmerker