Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
28-03-07, 00:53 #1
Er skikkelig dårlig nå og er redd
Har høyt stoffskifte og går på Neo-m 6 tabletter daglig av 5 mg, 8 tabletter av 20 mg med beta blokker.Begynte på disse medisinene for 4 dager siden. Det som bekymrer med mest er ikke at jeg ligger rett ut på sofa`n og er kaputt,men at jeg har gått ned 8.5 kilo på 2 uker, fortsatt har smerter i brystet ( ultralyden var ok) at jeg blir skikkelig tung pustet etter 10 meters gåing og at jeg har fått diare og magekramper, mistet matlysten før jeg ble satt på nye medisiner. hvilepulsen ligger ennå på 110 og hjerte banken er nesten konstant.
Jeg er helt utslitt, skikkelig redd og føler meg helt jævelig. Er sykmeldt og i dag sykmeldte fastlegen våres mannen min, for noen må ta seg av barna også.Er det "normalt" å være så tung pustet ? jeg går fra sofa`n og til badet og peser og puster tung. mannen min trodde jeg hadde kols ,men røntgen bildene var fine.
Seriøst , jeg vet det bare har gått 4 dager siden jeg gikk fra Levaxin og til neo-m ,men jeg er sååååå redd for hjertet og lunger, har fått skikkelig dødsangst.
Har også diagnosen hypermobil og regner med at dette gir smerter i muskler og ledd.
Ps: beta blokker hjelper i ca 2 timer og så er jeg helt skjelven og kaputt igjen. Tar 2 tabletter 4 ganger daglig
Uff dette ble rotete,men det er hodet og kroppen min også.
-
28-03-07, 06:58 #2
æsj dette kan jeg alllt for lite om siden jeg har hypothyreose, men syntes du trengte en god klem (skulle hatt en smilieklem her...)
jeg har vært overdoset en periode nå og må si at det med tungpustet kjenner jeg veldig igjen. får flodhestpust av å gå nedoverbakke.... jeg har ikke vært like ille som deg da... *trøste*Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
28-03-07, 07:03 #3
Hei på deg Otika.
Dette høres ikke godt ut nei.
kjenner godt igjen situasjonen, da jeg har høyt selv.
Tror det er lurt av deg å spørre om depot tabl betablokkere istedefor de du har fått, de skal etter pakn vedlegget vare ett døgn, men varer i 10 t på meg.
Jeg har også prøvd slike du bruker nå, som varte i 3 t på meg.
De virker sterkere og fortere, men varer altfor kort.
hvordan ser prøveresultatene dine ut?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
28-03-07, 09:43 #4
Her er prøvene mine
FrittT4 = 45 (ref 9-22)
FrittT3 = 23,6 (ref 2,3- 5,7
Alat = 80 (ref < 45
TSh = 0,02 (ref 0,20 - 4,0
ATPO = 350
-
29-03-07, 06:00 #5
Det var meget høye tall på T3 og T4.
Du skriver at du har gått på levaxin..har du hatt lavt stoffskifte frem til du fikk høyt nå?
Jeg tror angsten din er noe som følger det høye stoffskiftet, og når man er så dårlig som jeg oppfatter at du er nå, så er det ikke rart man får angst. kanskje du skulle spørre legen din om Sobril eller lignende, da greier du bedre å hvile innimellom.
Jeg hadde det som deg på slutten av svangerskapet mitt og noen måneder frem uten at noen skjønte at det var stoffskiftet mitt det var noe i veien med. jeg opplevde betydelig angst da jeg lå der med en kropp som ristet og svettet, jeg trodde jeg var i ferd med å bli gal, for jeg ante ikke hva som feilte meg.
Det er ganske vanskelig for samboere og barn også, når mamma`n og kjæresten har det slik, de er nok litt redde og fortvilet di også over å ikke kunne hjelpe.
Jeg hadde min mor som kom og var hos oss hver dag i 2 uker, det gjorde det SÃ… mye lettere for alle. jeg vet at mange andre ikke har denne muligheten, men det er viktig å si :hjelp, og å ta imot hjelpen når den tilbys.
jeg kan ikke annet enn ønske deg lykke til og håpe at neo virker ganske fort på deg.
Hvil deg igjennom påsken hvis du kan. la rotet ligge(eller deleger det til andre)
Ha en fin påske fra meg.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
29-03-07, 07:14 #6
du er ikke sååå mye høyere enn jeg var for noen uker siden faktisk....
jeg hadde
f-T4: 38
f-T3: 19
TSH: < 0,02 dvs uleselig
jeg hadde også en del hjertebank og uro, men utover det var jeg bedre enn noen gang før (jeg er egentlig hypo da)... merkelig at vi er så ulike på hvordan vi har det på de ulike verdiene
håper du får stabilisert deg og blir bedre snart
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
29-03-07, 09:11 #7
Hei.
Har hatt Ft4 på 108 jeg!!
Da er man ikke mye kveik.
Ser du har høyt atpo, og da er det lurt å ta selen i tillegg.
Det er bare å vente til ft4 og t3 går ned, ikke så mye mer å gjøre egentlig. Selv om en føler seg skikkelig syk og dårlig.
Ønsker deg lykke til og håper at formen din blir bedre!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
07-05-07, 17:41 #8
Hei på deg Otika.
Hvordan går det med deg nå? Hvor lenge varte den vonde tiden?
Hva skjedde?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Lignende tråder
-
ok så fælt, nå gruer jeg meg noe skikkelig.
Av rikke i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 8Siste melding: 07-08-07, 20:56 -
Skikkelig irritert!!!!
Av grynet i forumet Hos legenSvar: 10Siste melding: 15-03-07, 12:42
Svar med sitat
Bokmerker