Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
29-01-11, 13:08 #1
Hoste/kremting etter start av levaxin
Begynte med Levaxin for 1 år siden og har siden da kremtet/harket. Ikke så mye men nok til at de rundt meg reagerer. Er ellers i ok form.
Kan dette skyldes Levaxin?
-
29-01-11, 15:20 #2
Sv: Hoste/kremting etter start av levaxin
Hej Fru Fortuna

Jeg har ikke erfaringer med Levaxin men med Eltroxin, Ny Eltroxin og Euthyrox. På Ny Eltroxin fik jeg luftvejsproblemer, jeg ellers aldrig har haft. En irritation i luftvejene. Og føjer jeg så meget som 25 mikrogram Euthyrox til min Erfa, får jeg vejrtrækningsproblemer.
Måske kan man opleve noget lignende med Levaxin. Det kan enten være de såkaldte tablethjælpestoffer, der gør det - en form for allergisk reaktion - eller det kan være, kroppen ikke så godt tåler syntetisk hormon. Men der kan være forskel - stor forskel - på de forskellige former for syntetisk stofskiftemedicin. Med hensyn til det sidste kan det iflg. mine erfaringer være svært at finde en læge, der vil hjælpe - selvom det hjalp på opmærksomheden, da vi fik skandalen med Ny Eltroxin (hvor Eltroxin blev ændret uden at nogen fik ordentlig besked) Men nu må vi se, om du får brug for hjælp, eller om det går.
Nielsigne
-
29-01-11, 15:24 #3
-
29-01-11, 16:01 #4
Det var da i så fald en behagelig ændring
-
29-01-11, 20:28 #5
Det er flere som har skrevet om dette med kremting tidligere, ikke i forbindelse med Levaxinbehandling, men som generelt symptom på stoffskiftesykdom, og myxødem. De hevder at myxødem også kan gi symptomer fra stemmebåndene.
Du finner masse hvis du bruker muligheten til å søke i forumet, og skriver inn kremting som søkeord!
-
29-01-11, 22:34 #6
Kanskje litt på siden av saken, men det er mulig å få Levaxin uten laktose som tilsetningsstoff, om man skulle være allergisk mot det. Se her:
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...=179&IOID=5312
Synthroid, som er den vanligste amerikanske levotyroksin-tabletten, har et ganske grundig pakningsvedlegg, hvor det står en lang liste over sidevirkninger, som vesentlig skyldes overdosering, og konkluderer med:
Hypersensitivity reactions to inactive ingredients have occurred in patients treated with thyroid hormone products. These include urticaria, pruritus, skin rash, flushing, angioedema, various GI symptoms (abdominal pain, nausea, vomiting and diarrhea), fever, arthralgia, serum sickness and wheezing. Hypersensitivity to levothyroxine itself is not known to occur.
Altså, som Nielsigne skriver, det er i regelen tilsettingsstroffene som lager problemer.
Les evt. mer på http://www.rxlist.com/synthroid-drug.htm, side 3 under tab'en "Professional".
Lignende tråder
-
Overdosering av Levaxin etter økning av D3
Av Joni i forumet D-vitaminSvar: 11Siste melding: 07-12-09, 09:37 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55 -
Hes stemme og hoste
Av cathrin i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 3Siste melding: 17-08-06, 22:22 -
FT4 synker etter start med medisiner
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 31-08-05, 21:24
Svar med sitat

Bokmerker