Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
21-10-11, 11:44 #1
Hvordan overbevise endokrinologen om å få prøve Liothyronin?
Hei!
Først må jeg si at jeg er ganske forvirret over dette forumet. Jeg var ganske fast innom her for noen år tilbake, og da var ting mye enklere på alle måter. Men jeg må vel bare venne meg til det på nytt
Og om jeg skulle ha postet dette i en kategori som det ikke hører hjemme i håper jeg en moderator kan flytte det på sin behørlige plass.
Jeg håper dere kan hjelpe meg med noen ting:
Kort om meg:
Jeg er 38 år. i 1999 fikk jeg diagnosen Hashimotos og ble behandlet med tyroxin.
Dette hjalp egentlig lite på allmenntilstanden,men "prøvene var fine".
i 2002 fikk jeg gradvis høyt stoffskifte, og ble gravid. under svangerskapet mptte jeg slutte med tyroxin. Etter fødselen gikk stoffskiftet ned en stund før det eksploderte igjen. jeg fikk da diagnosen Graves på toppen av hashimotos.
Jeg fikk kontakt med Aker, hormolabben i 2006. De gav meg Neo-mercanzole i tillegg til Levaxin og jeg fikk lov å legge på et høyt Ft3 nivå (like under 30 etter deres ref på et normaområde mellom 11-25(?)).
>Erfaringsmessig må jeg ha et TSH nivå som ikke er målbart : (< 0,03), og Ft3 over 25 (ift Akers gamle referansesystem) for å føle meg normal.
Dette vil ikke legen min tillate meg nå.
I 2009 ville jeg prøve å få et barn til, derfor måtte jeg kutte ut Neo-M. Etter dette har jeg ikke hatt det grett.
Jeg har fortsatt ikke fått barn, men er nå gravid.
Jeg har time til en Thordarson på Haukeland om 14 dager. Målet med timen for min del er å få gehør for å kunne begynne med T3 tilskudd i form av liothyronin el.l.
Er han nogenlunde liberal? Eller er han av den restriktive typen?
Jeg har sendt etter journalen min fra Aker, håper jeg får den før timen hos Thordarson.
I dag sliter jeg med en masse symptomer og i september leverte jeg denne listen til legen min:
Kognitive plager:
Brainfog; husker ikke betydningen av ord og uttrykk og har «bomull» i hodet.
Glemsom, glemmer hva jeg skulle gjøre når jeg har snudd meg og bruker lang tid på å komme på det igjen.
Forvirret fordi jeg hele tiden glemmer ting.
Store konsentrasjonsprobelmer
Forstår ikke og klarer ikke lagre hva jeg leser.
«Faller ut» av samtaler
Fysiske plager:
Frossen enda det er 23 grader inne
Lav basaltemperatur, ca 36.00 grader.
Ødemer i hender, føtter og ansikt
Heshet
Tørrere hud og hår enn vanlig
Stort søvnbehov
Aldri uthvilt uansett hvor mye jeg sover (kan lett sove hele dagen om jeg har annledning)
Vanskelig for å våkne når jeg skal stå opp, kroppen «skjønner ikke» at den skal våkne. (adlyder ikke ordre fra hjernen)
Følelse av at kroppen «henger igjen» eller «går i sakte film»
Tunge øyelokk
Tiltaksløs
Synsforstyrrelser som flimring og fokuseringsproblemer.
Dårligere dybdesyn
Svimmel
Influensafølelse
Hodepine/migrene
Muskel og leddsmerter
Utmattethet.
Tørre øyne
Sikkert noe jeg har glemt i tillegg....
Jeg økte ukesdosen med fra 625 til 725 etter denne legetimen, men jeg har fortsatt de fleste symptomene.
Prøvesvarene omtrent denne dagen lå på TSH i nedre sjikt (husker ikkenøyaktig), og FT3 også i nedre sjikt (Når TSH er lev skal FT3 bli høy egentlig, sant?)
Alt dette har jeg altså når jeg er innefor normalen... hva må jeg gjøre for å overbevise thordarson om at jeg bør få prøve Lio?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Fikk prøve Liothyronin
Av jorunnhf i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 01-10-10, 13:53 -
Trenger hjelp til å overbevise legen i morgen
Av Ida Helene i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 14Siste melding: 31-08-09, 11:12 -
Skal prøve Liothyronin over helga, men har det bivirkninger?
Av gutt_81 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 30Siste melding: 12-07-07, 17:42 -
Hva skjer hos endokrinologen?
Av El-Ella i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 21-02-07, 20:38 -
Hva skjer hos endokrinologen?
Av liten i forumet Hos legenSvar: 18Siste melding: 27-06-06, 19:10
Svar med sitat
Bokmerker